«Паливний» акциз. Зміни 2020! Акцизна накладна - новий порядок. Торгівля. Пальне. Суміші. Акцизний склад. Облік. Платники, розпорядники. Ліцензування. ШТРАФИ 1.000.000-2.000.000грн.! Конфіскація
Деталі події
«ПАЛИВНИЙ» АКЦИЗ! АКЦИЗНА НАКЛАДНА – новий порядок! СЕАРП. АКЦИЗНІ СКЛАДИ. ЛІЦЕНЗУВАННЯ. ЗМІНИ 2020! РИЗИКИ. ПОМИЛКИ. ПОДАТКОВІ ТА ОБЛІКОВІ НЮАНСИ!
Деталі події
«ПАЛИВНИЙ» АКЦИЗ!АКЦИЗНА НАКЛАДНА – новий порядок! СЕАРП. АКЦИЗНІ СКЛАДИ. ЛІЦЕНЗУВАННЯ.ЗМІНИ 2020! РИЗИКИ. ПОМИЛКИ. ПОДАТКОВІ ТА ОБЛІКОВІ НЮАНСИ! КОНФІСКАЦІЯ! ШТРАФИ 500.000 – 1.000.000 – 2.000.000 грн.! |
ДОПОВІДАЧІ ТА КОНСУЛЬТАНТИ: | |
ПОТОПАЛЬСЬКА Тетяна, |
|
КАРПОВ Леонід, Head of Tax Department AC Crowe Ukraine. Аудитор, к.е.н. Фахівець з податкового консультування. Досвід структурування та практичного втілення схем оптимізації податків, міжнародного планування податків. Податкове планування та структурування бізнесу, аудит. Автор понад 600 публікацій, присвячених проблемам оподаткування, цивільного і господарського права. |
ПРОГРАМА СЕМІНАРУ:
ЗМІНИ В “ПАЛИВНИЙ АКЦИЗ” 2020! ВЕРХОВНА РАДА внесла зміни до ПКУ та Закону №481 “Про ліцензування”
щодо покращення адміністрування акцизного податку з реалізації пального, якими передбачено чисельні зміни, зокрема:
1. СУТТЄВІ зміни щодо Акцизної накладної (АН).
• Новий Порядок!
• Впроваджуються додаткові обов’язкові реквізити.
Ознака для зведених акцизних накладних.
Ознака щодо реалізації пального у паливний бак транспортного засобу платника через паливороздавальну або оливороздавальну колонки з акцизного складу, який не є місцем роздрібної торгівлі пальним.
Ознака щодо реалізації пального з акцизного складу пересувного у паливний бак транспортного засобу або обладнання, або пристрою.
• Зведені АН. Визначено випадки, у яких складаються зведені АН та змінено термін для їх реєстрації до 15 календарних днів.
• Можливість підприємствам роздрібної торгівлі самостійно обирати спосіб складання АН у разі відпуску через колонки (щоденну / зведену).
• Встановлено 3-денний термін для реєстрації АН за експортною операцією.
• Коли акцизна накладна складається в одному примірнику?
• Уточнено кількість та види ознак для АН для полегшення обліку та систематизації використаних обсягів пального.
• Розрахунок коригування. Надано можливість складення РК до АН, для виправлення помилкових реквізитів отримувача.
2. ЛІЦЕНЗУВАННЯ.
• Хто підпадає під ліцензування.
Введення ліцензування на виробництво, зберігання, оптовий та роздрібний продаж пального.
• Хто не підпадає. Хто має право зберігати пальне без отримання ліцензій.
• Які терміни проведення ліцензування.
• ОТРИМАННЯ ЛІЦЕНЗІЙ.
• Документи. Процедура.
• Механізм проведення ліцензування та необхідні для цього документи.
• Чи потрібна ліцензія, якщо здійснюється торгівля фасованим товаром.
• Скільки потрібно ліцензій при виробництві пального?
• Чи надається ліцензія на роздрібну торгівлю за відсутності РРО?
• Чи необхідно отримувати ліцензію на зберігання пального, якщо склад не є акцизним?
• Чи потрібна ліцензія, якщо пальне зберігається виключно в баках автотранспорту / С/Г техніки?
3. Перша судова практика щодо ведення господарської діяльності з порушенням умов ліцензування.
4. Адміністрування акцизного податку! Суттєві зміни.
5. Акцизні склади:
• УВАГА! Зміна поняття – зміна кількості акцизних складів!
• Що є акцизним складом пересувним. Що не є акцизним складом пересувним.
Які трансортні засоби не потрапляють до акцизних складів пересувних?
• Переглянуто терміни та порядок застосування ШС за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального на АС.
6. Для кінцевих споживачів подовжено термін для звітування про обіг пального в резервуарах (ел. д-т) до 15 календарних днів.
7. ВЛАСНЕ СПОЖИВАННЯ НЕ ВКЛЮЧАЄ:
• Зберігання польного 3х осіб.
• Реалізацію пального на користь 3х осіб, в т.ч. надання послуг заправлення власним пальним, заправка 3х осіб власним пальним.
8. Передбачено відкриття ДПС інформації про всі акцизні склади, зареєстровані в СЕАРПСЕ. Чи є загроза?
9. ПІДРЯД.
• Заправка техніки за договорами підряду (СГ та добувні підприємства…) ‒ реалізація чи власне споживання?
• Чи є виходом заміна договорів підряду на договори оренди техники з екіпажем?
10. Механізм для внесення залишків пального до системи суб’єктами господарювання, які зберігають пальне для інших суб’єктів господарювання, які використовують його для власного споживання.
11. Вексель, основні зміни:
• Право на отримання інформації особою, що видала вексель щодо всіх АН, які складені на постачання пального за векселем, який видала.
• Передбачено можливість оформлення векселя для бензинів авіаційних з терміном погашення до 270 днів.
12. Роздрібна торгівля пальним – реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.
13. Перенесено термін запровадження системи співставлення показників витратомірів та СЕАРПСЕ на 1.07.2020. Тестовий режим з 1.04.2020.
• Як підготуватись?
! КОНСУЛЬТАЦІЇ ТА ВІДПОВІДІ НА ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАПИТАННЯ учасників від СПІКЕРА-ПРАКТИКА!
14. Специфіка ОПТОВОЇ та РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ.
15. «Пальне» та його реалізація – оновлені визначення та нові правила!
• Які нові товари заплановано віднести до поняття «пальне».
• Визначення понятть «пальне» та «реалізація пального».
• Наслідки зміни цього поняття для субʼєктів господарювання.
16. Суміші.
• Змішування палива безакцизного та підакцизного.
17. «Акцизний склад» – нове визначення.
• На кого розповсюджується?
• Заходи які необхідно здійснити для визначення наявності акцизного складу.
• Як бути з порожніми резервуарами та не придатними для використання?
• Чи потрібно вважати акцизними складами ємності, підключені до котельні?
• Запровадження з 1.07.2019 «акцизного складу пересувного».
• Чи є бак автомобіля акцизним складом пересувним?
• Чи можна бензовози вважати обладнанням?
18. «Розпорядник акцизного складу» та «платник акцизного податку з реалізації пального».
• Зміна поняття. В чому відмінність від попередніх редакцій?
• Коло субʼєктів господарювання які з 1.07.2019 є такими розпорядниками та платниками.
• Розширення визначення платника акцизного податку.
• Хто є розпорядником у випадку оренди резервуару?
19. Ведення обліку обсягів пального або спирту етилового.
• Здійснюється за допомогою оновленої Системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП та СЕ).
20. Удосконалення Системи електронного адміністрування реалізації пального.
• Впровадження обліку в розрізі місць фактичного знаходження пального – в стаціонарних «акцизних складах» або «акцизних складах» пересувних розпорядника акцизного складу.
* Контроль за фактичним переміщенням пального від виробника/імпортера до кінцевого споживача.
21. Реєстрація Платником акцизного податку, Розпорядником акцизного складу.
• Реєстрація в СЕАРП акцизних складів.
• Відповідальність за не реєстрацію акцизних складів та акцизних складів пересувних в СЕАРП.
• Діяльність з реалізації пального з використанням карток/талонів. Чи є необхідність в реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального?
• Чи треба реєструвати склад, якщо здійснюється торгівля фасованим товаром та в яких обсягах?
• Чи є платником акцизного податку компанія-перевізник?
• Чи потрібно реєструватися платником акцизного складу, якщо підприємство займається оптової торгівлею палива, але паливо знаходиться на зберіганні у нафтобази?
• Хто і коли подає заявки на переміщення пального бензовозами (власними або арендованими)?
22. Єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників пального в резервуарі.
• Порядок його ведення.
• Реєстрація платником податку витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників пального в резервуарі.
• Терміни для облаштування акцизних складів засобами вимірювальної техніки.
• Відповідальність за не обладнання та/або відсутність реєстрації витратомірів-лічильників та рівномірів-лічильників пального.
• З’єднані ємності – як бути з засобами вимірювання?
23. Електронні документи щодо даних про залишки та обсяги обігу пального.
• Порядок формування та подання електронних документів.
• Як бути при змішуванні пального з різними кодами УКТЗЕД в одному резервуарі?
• З якого періоду потрібно надавати інформацію з витратомірів і рівномірів.
• Штрафні санкції за несвоєчасне подання/неподання електронних документів контролюючому органу.
24. АКЦИЗНА НАКЛАДНА (АН).
• Коли, ким та в якій кількості примірників складається.
• Різні терміни реєстрації акцизних накладних для різних типів операцій з пальним.
• Які підакцизні склади і коли відображаються в акцизній накладній.
• Як виписувати податкову накладну, коли покупець не є платником акцизного збору.
• Як і коли використовувати зведену акцизну накладну, в коли щоденну?
• Кількість примірників акцизної накладної при заправці транспорту на АЗС по карткам.
• Чи потрібно виписувати акцизну накладну на заправку кожного свого автомобіля.
• Як виписувати акцизну накладну, якщо заправляєш паливом підрядників.
• Як виписувати акцизну накладну, якщо транспортний засіб за 1 день перевозить паливо різним покупцям.
• Відповідальність за несвоєчасну реєстрацію / не реєстрацію акцизних накладних.
• Як працює механізм заявки на поповнення обсягу залишку пального та як це пов’язано з реєстрацією акцизної накладної.
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. ШТРАФИ!
25. НАБРАННЯ ЧИННОСТІ:
• З 1 жовтня 2019: за відсутність реєстрації акцизних складів (п. 128-1.2 ст. 128-1 ПКУ).
• З 1 грудня 2019 року: за несвоєчасну реєстрацію/нереєстрацію акцизних накладних та розрахунків коригування до акцизних накладних, а також другого примірника акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних – !
• З 1 січня 2020: за незабезпечення розпорядниками акцизного складу своєчасного подання документів, що містять дані про фактичні залишки пального й обсягу обігу пального чи спирту етилового (п. 128-1.3 статті 128-1 ПКУ).
ШТРАФНІ САНКЦІЇ:
26. Порушення вимог щодо встановлення та реєстрації витратомірів-лічильників та рівнемірів. Штрафи у розмірі:
• 20 000 грн. за кожний необладнаний резервуар та/або не зареєстрований рівнемір – лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу та/або не зареєстрований витратомір-лічильник;
• 50 000 грн. за кожне аналогічне повторне порушення протягом року.
27. Порушення вимог щодо відправлення даних витратомірів та рівнемірів до ДФСУ. Штраф у розмірі:
• 1 000 грн. за кожний не переданий електронний документ до ДФС застосовується з 01.01.2020.
28. Порушення термінів реєстрації АН/РК.
29. Порушення вимог щодо реєстрації акцизних складів розпорядниками АС. Штрафи у розмірі:
• 1 000 000 грн. за перше порушення;
• 2 000 000 грн. за кожне аналогічне повторне порушення протягом року.
30. Розмір штрафів за здійснення діяльності без ліцензії:
• 1 000 000 грн. за виробництва пального;
• 500 000 грн. за оптову торгівлю пальним або зберігання пального;
• 250 000 грн. за роздрібну торгівлю пальним;
• 500 000 грн. за надання послуг із зберігання пального іншим суб’єктам господарювання та/або реалізацію пального іншим особам на підставі ліцензії на зберігання пального, отриманої відповідно до абз. 2 ч. 41 ст. 15 Закону № 481.
31. ПОРУШЕННЯ ПРОВАДЖЕННЯ ГОСПДІЯЛЬНОСТІ. Штрафи у розмірі:
• від 17 000 грн. до 34 000 грн.
32. Бартер пального – відповідальність.
33. Підстави конфіскації пального та транспортного засобу (ТЗ).
! Перша практика застосування.
! Типові помилки “нових” платників податків.
Все вопросы рассматриваются с учетом изменений законодательства на дату семинара!
Актуальные для Вас вопросы заранее присылайте на e-mail: km@dk.ua для глубокого изучения лектором!
Стоимость участия |
2350 грн. (без НДС). Возможна оплата с НДС. |
Скидки | Скидка за 2х участников: 5%, за 3х и более – 10%! При регистрации с сайта (код ДК) скидка 3%! |
В стоимость входит |
• участие в семинаре (6-8 часов обучения); • кофе-брейки (утренний кофе + в перерывах); |
Место проведения: |
Київ, готель «Козацький», вул. Михайлівська, 1/3 (ст.м. «Майдан Незалежності»). |
! Отримати більш детальну інформацію та зареєструватись Ви можете за тел.:
+38(044) 537.70.10 (багатоканальний), 235.78.05
(067) 506 80 61, (095) 271 45 90
www.dku.in.ua або km@dk.ua
Деталі
Час
Увесь день (четверг)(GMT+00:00)
Локація
вул. Михайлівська, 1/3, готель «Козацький»