Головна » Як встановити режим роботи магазину або кафе

Як ми можемо допомогти?

Як встановити режим роботи магазину або кафе

You are here:
< Назад
Print Friendly, PDF & Email

Інформація про режим роботи магазину або закладу допоможе відвідувачам спланувати час візиту і розкаже, чи не порушує власник обмежень на час роботи, якщо вони діють у населеному пункті, де він працює. Ця стаття буде корисною для підприємців, які займаються торгівлею або надають послуги населенню.

Де розміщати інформацію про режим роботи

Маєте приміщення, куди заходять покупці та клієнти, — тоді ви зобов’язані розмістити інформацію про режим роботи. Табличка з режимом роботи обов’язково повинна бути біля входу до магазину на видному місці, а в кафе, перукарнях, автомайстернях та ін. об’єктах надання послуг — на фасаді.

Коли плануєте години і дні роботи, час перерви, зважайте на особливості вашого бізнесу, асортимент, розташування точки і звички відвідувачів.

Якщо закриваєте об’єкт для проведення санітарного дня, технічного переобладнання, на ремонт тощо, поруч з інформацією про режим роботи слід розмістити оголошення про дату і період, на який будете закрито.

Як документально підтвердити режим роботи

Власник магазину або закладу зобов’язаний дати споживачеві достовірну і доступну інформацію про режим роботи (п. 3 ст. 17 ЗУ «Про захист прав споживачів»). І хоча в законодавстві прямо не прописано, що до таблички про час роботи повинен додаватися якийсь документ, ви можете видати наказ або рішення про встановлення режиму роботи. Якщо з перевіркою до вас прийде Служба захисту прав споживачів і вимагатиме підтвердити достовірність інформації про режим роботи, такий документ усуне всі запитання.

Іноді власнику доводиться змінювати режим роботи, наприклад, якщо бізнес сезонний — влітку підприємець працює до 22:00, а взимку в цьому нема сенсу. Або, попрацювавши за одним графіком, розуміє, що він неефективний. Тоді підприємець видає нове рішення, яким скасовує чинний режим роботи і встановлює новий.

Із ким погоджувати режим роботи

Підприємець режим роботи встановлює самостійно і не зобов’язаний погоджувати його з жодними органами. Але є кілька винятків.

Для кафе і столових при підприємствах, установах і організаціях СПД повинен домовитися про режим роботи з їхньою адміністрацією (абз. 2 п. 13 Порядку № 833).

Якщо торговий об’єкт або заклад громадського харчування перебуває в комунальній власності, його режим роботи встановлюють органи місцевого самоврядування.

Місцеві ради можуть своїми рішеннями зобов’язувати СПД погоджувати з ними режим роботи або навіть самі його примусово встановлювати для всіх чи окремих закладів у населеному пункті. Зазвичай такі рішення ухвалюються, коли є скарги мешканців про порушення тиші відвідувачами кафе, продуктових магазинів, кіосків або розважальних закладів поблизу житлових будинків або на перших поверхах багатоповерхівок.

Виконкоми уповноважені встановлювати за погодженням з власниками зручний для населення режим роботи об’єктів сфери обслуговування (пп. 4 п. «б» ст. 30 ЗУ «Про місцеве самоврядування»). Тобто спочатку узгодити своє рішення з власниками і тільки потім його ухвалювати.

На практиці все може бути інакше, якщо на ваш заклад надходили скарги через графік роботи, місцева рада або виконком самостійно встановлює режим роботи. А ви зобов’язані відкоригувати під нього свою діяльність. З одного боку, це неправильно. Але, з другого боку, ігнорувати такі рішення — означає йти на конфлікт із місцевими мешканцями і владою, а це вже репутаційні витрати.

Також потрібно враховувати норми ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», його ст. 24 встановлено, що в нічний час, тобто з 22:00 до 8:00, у житлових будинках, на прибудинкових територіях, у закладах громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу в межах населених пунктів забороняється голосно співати, кричати, користуватися звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, влаштовувати салюти, феєрверки і використовувати піротехніку. Тому при узгодженні режиму роботи можна домовитися про те, що заклад працюватиме, наприклад, до 24:00, але о 22:00 вимкне музику, а його гості відпочиватимуть без галасу.