Консультації

Чи реєструвати через РРО платежі, отримані через сервіс LiqPay та інші аналогічні сервіси з використанням платіжних карток?

В ІПК від 31.08.2021 р. № 3162/ІПК/13-01-07-09-10 податківці чітко говорять, що операції, які здійснені за допомогою платіжного сервісу LiqPay АКБ «Приватбанк» за допомогою банківських платіжних карток, у випадку його застосування продавцем як запропонованого покупцям способу оплати товарів, в межах договорів купівлі–продажу, підпадають під визначення розрахункової операції у розумінні Закону про РРО. А раз так, то такі платежі реєструються через РРО.

Така ж позиція викладена і в ІПК від 28.08.2021 р. №3152/ІПК/99-00-07-05-02-06 щодо WayForPay.

Звертаємо увагу на два моменти:

  1. платіж відбувається за допомогою платіжної картки чи мобільного платіжного інструменту. Щоб здійснити такий платіж, продавець пропонує покупцям POS-термінал під час приймання платежів в офлайновій точці продажу або платіжний віджет у разі дистанційного приймання платежів онлайн на своєму сайті. В офлайні через POS-термінал потрібно провести платіжну картку, щоб POS-термінал зчитав з неї інформацію, необхідну для ініціювання електронного переказу коштів, а в онлайні цю інформацію покупець сам вводить в діалогове вікно платіжного віджету номер картки, строк її дії та CVV;
  2. продавець сам пропонує покупцям способи оплати за допомогою платіжної картки чи мобільного платіжного інструменту. Щоб отримувати такі платежі, сам продавець спочатку повинен укласти договір з еквайєром, який надасть йому в користування POS-термінал або надасть інформацію для встановлення платіжного віджету на сайті. Без цього покупці не зможуть здійснити оплату продавцю за допомогою платіжної картки чи мобільного платіжного інструменту. Іншими словами, сама собою розрахункова «карткова» операція у продавця не виникне. Тож, якщо продавець не укладав договори еквайрингу з жодним еквайром, покупці ніяк не зможуть зробити йому платіж за допомогою платіжної картки чи мобільного платіжного інструменту. Побоювання продавців щодо того, що покупці зможуть здійснити йому такі платежі прямо з сайту LiqPay, Portmone та інших таких сайтів, абсолютно безпідставні. Якщо продавець сам не підключиться до еквайрингової системи, його покупці ніяк не зможуть дізнатися, за якими реквізитами їм потрібно здійснювати платежі.

Отже, використання будь-якого еквайрингового сервісу (LiqPay, Portmone, Interkassa, WayForPay та ін.), POS-терміналів потребує застосування РРО. При цьому таке використання неможливе без попереднього підключення продавця до такого сервісу. 

В ІПК від 28.08.2021 р. № 3152/ІПК/99-00-07-05-02-06 податківці зауважують, що якщо оплату за товари отримано в позаробочий час, РРО та/або ПРРО СГ слід застосовувати на підставі виписки фінансової установи про надходження коштів, не пізніше наступного робочого дня, з дня її отримання з дотриманням хронології здійснення розрахункових операцій. Тому у договорі з еквайєром слід передбачити умови інформування продавця про надходження коштів на його рахунок, які дозволять продавцю виконати умови чинного законодавства щодо реєстрації таких платежів через РРО.

Share
Опубліковано
Buhgalter

Recent Posts

Як отримати витяг з єдиного державного реєстру виконавчих проваджень?

Реєстр виконавчих проваджень — це автоматизована платформа, що надає можливість доступу та операцій у електронному…

2 дні ago

Будівельні матеріали: міцний фундамент успішного бізнесу

  В сучасному світі, де конкуренція постійно зростає, важливо мати надійних партнерів та якісні матеріали.…

2 тижні ago

Алгоритм дій щодо примусового стягнення боргів від Мін’юсту

Отримали рішення суду, проте боржник відмовляється виконувати його добровільно? Аби розпочати примусове виконання, потрібно звернутися…

1 місяць ago

Нові правила мобілізації: головні засади нового закону

Верховна Рада України прийняла у другому читанні і в цілому Закон №10449 «Про внесення змін до деяких законодавчих…

1 місяць ago

Чи треба проводити індексацію заробітної плати у квітні та травні 2024 року?

За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку в березні 2024 р. порівняно з лютим 2024…

1 місяць ago

Як вийти на закордонний ринок за допомогою онлайн реклами

Вихід на закордонний ринок відкриває нові перспективи для бізнесу. Якщо ви досі продаєте свої товари…

1 місяць ago