Це цікаво

Карантинні “плюшки” роздано, а чи не відберуть?

 Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України (ГНЕУ) висловило зауваження до законопроекту № 4430, які полягають в такому:

  1. Виникає питання щодо доцільності доповнення ПК новими пунктами, за яким контролюючі органи формують Реєстр набувачів одноразової компенсації суб’єктам господарювання витрат, понесених за сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих осіб, оскільки виплата вказаних компенсацій не стосується питань оподаткування.
  1. Виглядає дискусійною пропозиція оновленого п. 59.1 ст. 59 ПК, згідно з яким збільшується загальна сума податкового боргу платника податків з 60 до 180 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (з 1020 до 3060 грн. ), при яких податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються (аналогічні умови встановлено й для податкової застави (оновлений п. 89.2 ст. 89 ПК)).
  1. У проекті не передбачено правових наслідків для відповідних суб’єктів господарювання у випадку нецільового використання таких коштів.
  1. Викликає застереження поширення відстрочки до 29 грудня 2021 року сплати податкового боргу на будь-яких фізичних осіб, а не лише на тих платників податків, які реально потребують державної підтримки в умовах карантину, (зокрема, тих, що на сьогодні втратили доходи з об’єктивних причин), тобто, пропонована норма поширюватиметься і на несумлінних платників податків (аналогічне застереження стосується й нових п.п. 23, 24, 529 цього ж підрозділу).
  1. Головне управління звертає увагу на те, що у проекті відсутнє належне обґрунтування граничного розміру боргу, щодо якого пропонується відстрочка, період, на який вона запроваджується, та дата, на яку «формується» борг, – 1 грудня 2020 року, оскільки це може призвести до умисного формування боргу фізичними особами.
  1. ГНЕУ побоюється, що запропоновані норми призведуть до зменшення надходжень місцевих бюджетів. При цьому, надання державою податкових пільг, які зменшують доходи місцевих бюджетів, має супроводжуватися наданням додаткової дотації з державного бюджету місцевим бюджетам на компенсацію відповідних втрат доходів місцевих бюджетів (ст. 103 Бюджетного кодексу України).
  1. На думку ГНЕУ виглядає незрозумілим підхід щодо встановлення вказаної пільги саме на конкретний період – «грудень 2020 року та січень –травень 2021 року», а не на період карантину, як це наразі передбачено чинними положеннями ПК. 
Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Юридические риски SaaS-проектов: что проверяют инвесторы и клиенты

SaaS-модель удобна: регулярные платежи, масштабируемость, предсказуемый рост. Но именно она делает бизнес уязвимым: ошибки в…

5 днів ago

Епіцентр відкриває новий торгово-розважальний центр в Обухові

Перший торговий об’єкт мережі Епіцентр в Обухові Київської області відкриється вже 20 вересня на вулиці…

1 місяць ago

З 1 жовтня змінюються правила карткових переказів. Нова ера прозорості від Національного банку України

З 1 жовтня 2025 року в Україні запрацюють нові правила здійснення карткових операцій. Національний банк…

1 місяць ago

Розподілена генерація в Україні: нові правила, фінансування та спрощення процедур

Стійкість та безперервність енергопостачання сьогодні є ключовими факторами для функціонування економіки та захисту інтересів бізнесу…

2 місяці ago

Як обміняти Bitcoin (BTC) на українські гривні (UAH) з комп’ютера і телефону

Отримати Bitcoin можна різними способами, починаючи від купівлі через спеціалізовані сервіси (біржі, обмінники, Р2Р-платформи), закінчуючи…

2 місяці ago

Лист Мінекономіки від 19.08.2025 №4701-05/55169-09

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ, ДОВКІЛЛЯ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Мінекономіки вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008,…

2 місяці ago