Консультації

Обслуговування клієнтів кардинально зміниться: Нацбанк приголомшив новими правилами, повний список

Так, державний регулятор дозволив українським банкам не обслуговувати підозрілих і нетерплячих клієнтів.

Дозвіл застосовувати ризик-підхід в обслуговуванні клієнтів банки отримали після того, як в Україні набули чинності нові вимоги законодавства з питань фінмоніторингу.

Регулятор в особі Національного банку визначив цілий список індикаторів підозрілості фінансових операцій, які стосуються діяльності чи поведінки клієнта:

  1.  не може зрозуміло пояснити, в чому полягає його характер діяльності;
  2.  відмова в наданні інформації, потрібної для належної перевірки, або надання неповної або сумнівної інформації, яку важко перевірити;
  3. неможливо зв’язатися з клієнтом по наданому ним адресою або номером телефону та електронною поштою (особливо в короткі терміни після надання такої контактної інформації);
  4. – клієнт має велику кількість рахунків або платіжних карток без потреби;
  5.  клієнт нервує без видимих причин або проявляє нетипова поведінка;
  6.  клієнт демонструє незвичайну зацікавленість вимог законодавства у сфері фінмоніторингу та внутрішньої системи фінмоніторингу банку;
  7.  клієнт скасовує проведення запланованої фінансової операції після того, як у нього запросили відповідні підтвердні документи чи роз’яснення;
  8.  клієнт наполягає на терміновості проведення фінансової операції, демонструючи нервова поведінка без очевидних на те підстав;
  9.  клієнт пропонує гроші, подарунки або інший вид подяки працівнику банку за проведення фінансової операції незвичайним або підозрілим способом;
  10. рахунками декількох клієнтів, між якими немає логічно пояснюваних взаємозв’язків, управляє один і той же клієнт;
  11.  подаючи заявку на отримання платіжної картки поштою, клієнт зазначає адресу, яку банк не може встановити;
  12.  клієнт вимогливо і постійно наполягає на обслуговуванні лише у певного працівника банку.

Більш того, банк може блокувати підозрілі перекази на суму від 149 тисяч гривень, якщо не буде вказано джерело походження коштів.

Зазначається, що перевірка/документальне підтвердження вимагається тільки в разі, якщо операції не відповідають даним банку про фінансову спроможність клієнта або профілем клієнта (незвичайні або підозрілі для клієнта перекази).

Рахунки клієнтів можуть і зовсім заблокувати, якщо було розпочато розслідування за походженням коштів. Щоб встановити джерело походження грошей, у клієнта можуть вимагати такі документи: декларація, довідка про зарплату, договору продажу майна, дарування, позики (нотаріально завірені) і т. п.

Але в НБУ попереджають, що звичайні операції громадян на невеликі суми не є об’єктом фінансового моніторингу.

Джерело

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Як працює контекстна реклама для бізнесу?

Кожен бізнес хоче отримувати прибуток якнайшвидше, що дозволить окупити його і реалізувати поставлені завдання. Іноді…

14 години ago

Тріщина на спинці: чому заміна задньої кришки смартфона — це не про естетику, а про безпеку

  Щоденне користування смартфоном залишає на його корпусі сліди: подряпини, потертості, а іноді й тріщини.…

3 тижні ago

Чи впливає дата прийняття на роботу на індексацію зарплати?

Оклад за посадою «офіс-менеджер» було підвищено з 01.02.2025 року. З 01.06.2025 року до штату введено…

4 тижні ago

Податкове планування для ФОП: чому без консультації бухгалтера не обійтись

Підприємництво в Україні — це завжди про гнучкість. Особливо якщо ти ФОП. Щось змінюється в…

4 тижні ago

Подвесные детские качели-гнездо от BONRO: комфорт и радость для вашего ребенка

Детские качели подвесные купить в інтернет-машазине BONRO – это не просто купить игрушку, а приобрести…

1 місяць ago

10 способів використання діаграми Ганта в нетипових бізнес-процесах

Багато хто вважає, що діаграми Ганта підходять лише для класичних проєктів: розробки програмного забезпечення, будівництва…

2 місяці ago