Головна » Юристу » Законодавство » Оновлення трудової книжки: скільки часу є у працюючих українців?
Законодавство

Оновлення трудової книжки: скільки часу є у працюючих українців?

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Більшість українців користується електронними трудовими книжками уже кілька років. Цей унікальний формат обліку став доступним ще 10 червня 2021 року, коли вступив в силу закон №1217 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». Зараз прийшов час оновити документи всім офіційно працюючим громадянам, тому представники Пенсійного фонду України (ПФУ) розкрили деталі, що стосуються переходу до користування трудовою книжкою в цифровому форматі.

 

Чому варто оновити трудову книжку?

У Пенсійному фонді пояснили, що електронні трудові книжки – це своєрідні аналоги звичних паперових документів. Однак тепер в українців є можливість скористатися усіма перевагами сучасних технологій, а саме:

  • Самостійно перевіряти страховий стаж за декілька хвилин.
  • Застрахуватися від втрати чи пошкодження документів, оскільки всі дані будуть зберігатися в цифровому форматі.
  • Автоматично отримувати пенсійні виплати після досягнення потрібного віку, навіть без додаткового звернення до ПФУ чи в інші державні органи.

Очевидно, що використання нових документів позбавить від зайвих ризиків і дозволить зберегти час та нервові клітини, тому вимоги Пенсійного фонду, які стосуються заміни трудової книжки, виглядають цілком адекватно.

 

До якої дати мають впоратися українці? 

У ПФУ повідомили, що до 10 червня 2026 року абсолютна більшість трудових книжок має бути переоформлена за новим зразком. Ця вимога підкріплена законом №1217 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». При цьому заміна документів частково лягає на плечі роботодавців чи керівників підприємств, але при бажанні працівник зможе самостійно вирішити дане питання. Щоб це зробити, потрібно пройти реєстрацію на офіційному сайті Пенсійного фонду або авторизуватися в особистому кабінеті, використовуючи «Дію» чи застосунок мобільного банку. Далі все просто, якщо дотримуватись покрокових інструкцій.

 

Як рахувати стаж після заміни трудової книжки?

У Пенсійному фонді зазначають, що на офіційному порталі є функціонал, який дозволяє розрахувати стаж, починаючи з 1 січня 2004 року. Всі розрахунки є актуальними та підкріплені законом №1058 «Про загальне державне пенсійне страхування», що регламентує та пояснює термінологію страхового стажу. Якщо ж громадянин вів професійну діяльність ще до початку 2024 року, він має можливість самостійно підтвердити цю інформацію, надавши відповідні документи згідно з наступними вимогами:

  • Сканувати всі заповнені сторінки у трудовій книжці, враховуючи хронологічну послідовність.
  • Надати лише кольорові копії документів, якщо це можливо.
  • Зробити максимально чіткі зображення, особливо важливої інформації: від ПІБ до серійного номера документів.
  • Відправляти зображення окремо, не перевищуючи розмір одного файлу.

Варто зазначити, що необхідність додаткового підтвердження даних виникає лише через правову колізію, бо до 2004 року весь стаж вважався трудовим. Однак, враховуючи зміну законодавства, зараз має значення і загальний страховий стаж працівників.

Більше корисної інформації по темі можна знайти на офіційному сайті ПФУ https://www.pfu.gov.ua/   

 


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Наша розсилка

Останні публікації