Останнім часом все більше громадян користується терміналами самообслуговування, за допомогою яких можна поповнити рахунок мобільного телефону, погасити кредит, сплатити комунальні платежі, послуги провайдерів Інтернету, кабельного телебачення тощо.
В Україні послуги з приймання платежів готівкою для подальшого переказу мають право надавати:
– банки;
– комерційні агенти банків
– небанківські фінансові установи.
Обов‘язковою умовою для надання таких послуг небанківськими фінансовими установами є отримання ліцензії Національного банку на переказ коштів. Комерційні агенти банків надають такі послуги від імені, за рахунок і під контролем банку, якого вони представляють.
З метою сприяння безпеці платежів населення це питання врегульовано Національним банком такими нормативно-правовими актами:
При оплаті послуг готівкою за допомогою термінала самообслуговування рекомендуємо:
– переліку отримувачів, яким зараховуються кошти;
– розміру комісійної винагороди (плати за здійснення операції);
– номера телефону довідкової служби, електронної адреси.
Звертаємо вашу увагу, якщо на платіжному пристрої або на його екрані є зображення чи надписи, які вам не зрозумілі, краще використати інший термінал самообслуговування.
– ідентифікатор банку або інші реквізити, за допомогою яких є можливість його ідентифікувати[*];
– номер терміналу;
– дату та час здійснення операції;
– суму та валюту операції;
– вид операції;
– код авторизації або код операції;
– суму комісійної винагороди;
– платник;
– отримувач;
– код отримувача;
– номер рахунку отримувача;
– найменування банку отримувача;
– код банку отримувача.
Звертаємо увагу, що термінал може бути налаштований таким чином, щоб клієнт перед здійсненням операції мав змогу обирати на його екрані шляхи отримання квитанції, яка є підтвердженням касової операції, зокрема, смс-повідомлення, електронна пошта та інші шляхи дистанційного каналу обслуговування.
Крім цього, можна звернутися письмово до суб’єкта господарювання, послугами якого ви скористалися при здійсненні платежу. Банки/небанківські фінансові установи за зверненням клієнта зобов’язані врегулювати відповідно до законодавства України спірні питання, які виникають та/або пов’язані з касовими операціями, у тому числі здійсненими через платіжні пристрої (вимоги пункт 9 розділу I Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 01.06.2011 № 174).
Джерело: Прес-служба НБУ
В сучасному світі, де конкуренція постійно зростає, важливо мати надійних партнерів та якісні матеріали.…
Отримали рішення суду, проте боржник відмовляється виконувати його добровільно? Аби розпочати примусове виконання, потрібно звернутися…
Верховна Рада України прийняла у другому читанні і в цілому Закон №10449 «Про внесення змін до деяких законодавчих…
За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку в березні 2024 р. порівняно з лютим 2024…
Вихід на закордонний ринок відкриває нові перспективи для бізнесу. Якщо ви досі продаєте свої товари…
Єдиний внесок платник має сплачувати незалежно від свого фінансового стану. Зобов’язання із сплати єдиного внеску…