Держоргани інформують

Підписане звернення – гарантія відповіді: як правильно надсилати письмові звернення

На сьогодні Державна податкова служба України відповідно до Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон) приймає та опрацьовує звернення громадян незалежно від обраного громадянином способу надсилання таких звернень.

Так, статтею 5 Закону передбачено надсилання громадянами письмового звернення з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Таким чином ДПС приймає електронні звернення від громадян на електронну поштову адресу zvernennya_dps@tax.gov.ua.

Водночас частиною сьомою статті 5 Закону встановлено, що при надсиланні звернення громадянина з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення) застосування електронного цифрового підпису не вимагається.

При цьому Законом встановлено вимоги до письмового звернення (у т. ч. надісланого засобами електронного зв’язку), а саме: у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, виклад суті порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути вказано електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Враховуючи зазначене, електронне звернення громадянина, надіслане до ДПС на вищевказану електронну адресу без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації).

У разі, якщо електронне звернення оформлене без дотримання зазначених вимог, то відповідно до частини восьмої статті 5 Закону воно буде повернуто без розгляду через десять днів від дня його надходження.

Також звернення громадянина може бути надіслано із застосуванням кваліфікованого електронного підпису, яке буде розглянуто ДПС з урахуванням вимог чинного законодавства.

Отже, для отримання громадянином на своє електронне звернення відповіді по суті ДПС просить громадян надсилати свої звернення у вигляді скан-копії або фотокопії з підписом заявника із зазначенням дати, місця проживання (реєстрації) та з викладенням суті порушеного питання.

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Розподілена генерація в Україні: нові правила, фінансування та спрощення процедур

Стійкість та безперервність енергопостачання сьогодні є ключовими факторами для функціонування економіки та захисту інтересів бізнесу…

2 години ago

Як обміняти Bitcoin (BTC) на українські гривні (UAH) з комп’ютера і телефону

Отримати Bitcoin можна різними способами, починаючи від купівлі через спеціалізовані сервіси (біржі, обмінники, Р2Р-платформи), закінчуючи…

1 день ago

Лист Мінекономіки від 19.08.2025 №4701-05/55169-09

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ, ДОВКІЛЛЯ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Мінекономіки вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008,…

1 тиждень ago

ПРРО від hutko – автоматизація бізнесу під сучасні реалії

Фіскалізація будь-яких платежів у наш час є важливою складовою бізнесу та відповідності законодавству України. Якщо…

2 тижні ago

Наслідки невиплати компенсації відпустки при звільненні

Непроведення остаточного розрахунку з працівником у день звільнення, навіть якщо він подав відповідну заяву, не…

2 тижні ago

Бухгалтерські послуги місто Київ — комплексна підтримка вашого бізнесу

У сучасному українському бізнес-середовищі грамотний бухгалтер — це не розкіш, а необхідність. Постійні зміни в…

3 тижні ago