Держоргани інформують

Приватні локомотиви розпочинають роботу на залізничних коліях загального користування

Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про реалізацію пілотного проекту щодо допуску приватних локомотивів до роботи окремими маршрутами на залізничних коліях загального користування».

Мінінфраструктури визначатиме умови проведення пілотного проекту, дільниці залізничної інфраструктури загального користування та учасників пілотного проекту, які повинні дотримуватися вимог щодо безпеки перевезень.

«Допуск приватної тяги до роботи дозволить частково вирішити питання дефіциту тягового рухомого складу Укрзалізниці та протестувати функціонування ринку залізничних перевезень в умовах роботи декількох залізничних перевізників, відпрацювати технічні та технологічні особливості реалізації доступу до залізничної інфраструктури, дослідити питання організації безпеки руху при експлуатації приватних поїзних формувань на залізничній мережі загального користування», – зазначив Владислав Криклій.

Міністр інфраструктури наголосив, що Міністерство має пропозиції від компаній щодо участі у пілотному проекті, представники бізнесу висловили готовність закупити необхідний рухомий склад та провести навчання машиністів.

Крім вирішення проблеми нестачі тягового рухомого складу, участь в пілотному проекті дозволить потенційним майбутнім приватним перевізникам протестувати готовність компаній до відкриття ринку залізничних перевезень.

Результати пілотного проекту будуть враховані під час розробки підзаконних актів для імплементації положень нового Закону України «Про залізничний транспорт України».

За останні роки на залізничному транспорті спостерігається падіння обсягів перевезень, зниження швидкості доставки та обробки вантажів, що пов’язано з відсутністю конкуренції, недосконалістю технічної політики, значним ступенем зносу залізничного рухомого складу та його дефіцитом.

Перевезення вантажів здійснюються АТ «Українська залізниця», яке займає монопольне становище у сфері залізничних перевезень, та не в повній мірі задовольняє інтереси суспільства у перевезеннях. Дефіцит магістральних тепловозів та електровозів АТ «Українська залізниця» призводить до неспроможності задоволення потреб у вантажних перевезеннях, що своєю чергою негативно впливає на конкурентоспроможність вітчизняних підприємств, а також на всю економіку України.

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Юридические риски SaaS-проектов: что проверяют инвесторы и клиенты

SaaS-модель удобна: регулярные платежи, масштабируемость, предсказуемый рост. Но именно она делает бизнес уязвимым: ошибки в…

3 дні ago

Епіцентр відкриває новий торгово-розважальний центр в Обухові

Перший торговий об’єкт мережі Епіцентр в Обухові Київської області відкриється вже 20 вересня на вулиці…

1 місяць ago

З 1 жовтня змінюються правила карткових переказів. Нова ера прозорості від Національного банку України

З 1 жовтня 2025 року в Україні запрацюють нові правила здійснення карткових операцій. Національний банк…

1 місяць ago

Розподілена генерація в Україні: нові правила, фінансування та спрощення процедур

Стійкість та безперервність енергопостачання сьогодні є ключовими факторами для функціонування економіки та захисту інтересів бізнесу…

1 місяць ago

Як обміняти Bitcoin (BTC) на українські гривні (UAH) з комп’ютера і телефону

Отримати Bitcoin можна різними способами, починаючи від купівлі через спеціалізовані сервіси (біржі, обмінники, Р2Р-платформи), закінчуючи…

2 місяці ago

Лист Мінекономіки від 19.08.2025 №4701-05/55169-09

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ, ДОВКІЛЛЯ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Мінекономіки вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008,…

2 місяці ago