Ініціативи законотворців

Проекти законів про зміни до ПКУ стосовно РРО прийнято! Як всім жити далі?

 Законопроекти про РРО №1053-1 і №1073 прийнято лише в першому читанні, а не в цілому, як попередньо планувалося.

Процедуру підготовки до другого читання скорочено вдвічі, тож на подання поправок у народних депутатів є 7 днів.

Сподіватися, що ухвалять більш ліберальні законопроекти марно. Особливо аналізуючи обговорення:

  • меншість говорить про знищення малого бізнесу
  • більшість апелює до “магазинів на Хрещатику”.

Навіть за “папередніківю”, при Азарові,  хоча б видимість обговорення була!

Як зауважив політичний експерт В. Фесенко , – “Зміни, які готуються, можуть нанести потужний удар як по «спрощенцях» (ФЛП), так і по великому бізнесу. І це чревато великим вибухом. Нагадаю, що перший Майдан, з яким зіткнувся Янукович, був податковим Майданом. І це заклало соціально-економічний фундамент для подальших протестів. В команді Зе ризикують наступити на «граблі Януковича».”

Основною метою даних законопроектів є:

  • контроль з боку суспільства за легалізацією розрахункових документів, що підтверджують проведення розрахункових операцій;
  •  підвищення відповідальності за порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій при здійсненні торгівельної діяльності та наданні послуг шляхом впровадження джерела відшкодування покупцям (споживачам) частини штрафних санкцій, застосованих за їх зверненнями.

А реалізовувати вище зазначені цілі через:

  1. запровадження механізму компенсації вартості покупки споживачам (покупцям), які виявлять порушення встановленого порядку проведення розрахунків при придбанні товарів (послуг) вартістю понад 100 гривень та направлять відповідну скаргу до контролюючих органів (тобто створення мотивації для покупців в сприянні контролю за дотриманням вимог законодавства про здійснення розрахункових операцій);
  2.   запровадження інформаційної системи в межах електронного кабінету, за допомогою якої може бути перевірена автентичність отриманого покупцем в пункті продажу товарів розрахункового документа, оформлена скарга на продавця товарів за порушення порядку проведення розрахункових операцій та в режимі реального часу відстеження руху такої скарги через контролюючий орган;
  3.  законодавче визначення систем зберігання, збору та обліку даних РРО та можливість використання електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, подання яких є обов’язковим згідно Закону, в якості джерел податкової інформації;
  4.   запровадження дворівневої системи перевірок поданих покупцями (споживачами) письмових звернень чи скарг засобами порталу перевірки розрахункових операцій, а саме:

 – на першому рівні проводиться камеральна перевірка поданого звернення;

 – на другому рівні – у випадку не підтвердження продавцем факту продажу товарів (послуг) покупцю в ході камеральної перевірки чи неявки його для її проведення  призначається фактична перевірка дотримання всіх вимог законодавства про застосування РРО, оприбуткування товарів та обліку їх руху, дотримання порядку ведення касових операцій;

     5.  розширення переліку видів діяльності, які здійснюють суб’єкти ССО, для яких застосування РРО є обов’язковим.

Благі цілі детінізації обігу готівкових коштів, руйнування окремих схем ухилення від сплати податків, зменшення корупційних ризиків при адмініструванні податків та зборів та створення таким чином рівних конкурентних умов для ведення господарської діялності, провадитеметься за рахунок розширення фіскалізації розрахункових операцій, залучення більшої кількості суб’єктів господарювання до застосування РРО .

Тобто Законопроект 1053-1 це мета, а 1073 це засіб. 

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету у своєму висновку до законопроекту реєстр.№1053  зазначив, що він матиме опосередкований вплив на показники бюджету (може призвести до збільшення доходів бюджетів від податків та/або штрафних (фінансових) санкцій залежно від практики застосування даної законодавчої ініціативи та виявлення відповідних порушень).

Висновків ми робити не будемо. Але, уважно стежитимемо за подальшими результатми проходження даних законопроектів.

 

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Юридические риски SaaS-проектов: что проверяют инвесторы и клиенты

SaaS-модель удобна: регулярные платежи, масштабируемость, предсказуемый рост. Но именно она делает бизнес уязвимым: ошибки в…

2 дні ago

Епіцентр відкриває новий торгово-розважальний центр в Обухові

Перший торговий об’єкт мережі Епіцентр в Обухові Київської області відкриється вже 20 вересня на вулиці…

1 місяць ago

З 1 жовтня змінюються правила карткових переказів. Нова ера прозорості від Національного банку України

З 1 жовтня 2025 року в Україні запрацюють нові правила здійснення карткових операцій. Національний банк…

1 місяць ago

Розподілена генерація в Україні: нові правила, фінансування та спрощення процедур

Стійкість та безперервність енергопостачання сьогодні є ключовими факторами для функціонування економіки та захисту інтересів бізнесу…

1 місяць ago

Як обміняти Bitcoin (BTC) на українські гривні (UAH) з комп’ютера і телефону

Отримати Bitcoin можна різними способами, починаючи від купівлі через спеціалізовані сервіси (біржі, обмінники, Р2Р-платформи), закінчуючи…

2 місяці ago

Лист Мінекономіки від 19.08.2025 №4701-05/55169-09

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ, ДОВКІЛЛЯ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Мінекономіки вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008,…

2 місяці ago