Юридичні консультації

Штрафи за порушення карантину: суди відмовляють у розгляді протоколів

Минулого тижня парламент додав роботи правоохоронцям, зобов’язавши їх складати протоколи про притягнення до відповідальності осіб, які порушили загальнонаціональний карантин, запроваджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами від 16 березня 2020 року).

Для цього Кодекс України про адміністративні правопорушення був доповнений статтею 44-3 «Порушення правил щодо карантину людей» наступного змісту:

«Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, — тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб — від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Поліція взялася до справи і вже відрапортувала про десятки складених протоколів. Але щось пішло не так, оскільки суди не дуже палають бажанням застосовувати нову норму.

Суддя Слов’янського міськрайонного суду Донецької області по справі № 243/2662/20 відмовила в притягненні особи до адміністративної відповідальності за ст. 44-3 КУпАП – за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Суд зауважив, що в даному протоколі зазначено, що 19 березня 2020 року порушниця не припинила роботу магазину «Господарчі товари» у м. Миколаївка Донецької області по вул. Миру, 1, та здійснювала прийом відвідувачів, при цьому суду не надано доказів щодо здійснення прийому відвідувачів.

Сама порушниця пояснила, що 19 березня 2020 року о 10 годині 00 хвилин вона дійсно перебувала у магазині «Господарчі товари», що розташований в м. Миколаївка Донецької області по вул. Миру, 1, однак вона не здійснювала продажу товарів, а робила генеральне прибирання та дезінфекцію приміщення. Коли до неї прийшли працівники поліції, двері магазину на ключ не були зачинені, вона сама здійснювала прибирання, та відвідувачів у неї не було.

По справі № 591/1690/20  суддя Зарічного районного суду м. Суми закрив провадження за ст. 44-3 КУпАП в зв`язку з відсутню складу адміністративного правопорушення.

Підставою стало те, що особа, щодо якої складено протокол, є лише працівником, а не безпосереднім суб`єктом, що здійснював згадану в протоколі діяльність, тому в розумінні ст. 44-3 КУпАП вона не є суб`єктом вказаного правопорушення.

Суддя Криворізького районного суду Дніпропетровської області у справі № 177/327/20 повернула матеріали справи про адміністративне правопорушення за ст. 44-3 КУпАП в поліцію, оскільки у протоколі про адміністративне правопорушення відсутні відомості про те, які саме правила були порушені ФОП, та яким нормативно-правовим актом ці правила встановлено.

Зазначений протокол про адміністративне правопорушення містить посилання на порушення ФОП п.п.3 п.2 Постанови КМУ № 211 від 11.03.2020 р. Натомість, вказана постанова не містить будь-яких заборон щодо зупинення роботи об`єктів загального користування на території смт. Радушне Криворізького району Дніпропетровської області, зокрема, магазинів.

Будь-які дані про те, що органами місцевого самоврядування ухвалювалися відповідні рішення, їх оприлюднення, матеріали справи про адміністративне правопорушення не містять.

Аналогічним чином діяла суддя Броварського міськрайонного суду Київської області у справі № 361/1889/20зазначивши, що в протоколі не вказано порушену норму закону, враховуючи бланкетність диспозиції ст. 44-3 КУпАП. Крім того, до матеріалів справи не долучено жодних доказів, передбачених ст. 251 КУпАП, на підтвердження обставин, викладених у фабулі протоколу про адміністративне правопорушення.

Суддя Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області у справі № 946/1769/20 таки визнав винною порушницю у здійсненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.44-3 КУпАП, проте звільнив її від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням в силу малозначності адміністративного правопорушення.

То і виходить, що ухвалені Верховною Радою закони про боротьбу з коронавірусом можуть залишитися декларативними.

Судово-юридична газета

Share
Опубліковано
Sunny-J

Recent Posts

Наслідки невиплати компенсації відпустки при звільненні

Непроведення остаточного розрахунку з працівником у день звільнення, навіть якщо він подав відповідну заяву, не…

9 години ago

Махорка в современном мире — экспертное мнение Don Tabak

Махорка когда-то была привычным спутником сельской и городской жизни, символом доступного и душевного курения. Сегодня,…

1 день ago

Бухгалтерські послуги місто Київ — комплексна підтримка вашого бізнесу

У сучасному українському бізнес-середовищі грамотний бухгалтер — це не розкіш, а необхідність. Постійні зміни в…

1 тиждень ago

Як працює контекстна реклама для бізнесу?

Кожен бізнес хоче отримувати прибуток якнайшвидше, що дозволить окупити його і реалізувати поставлені завдання. Іноді…

1 тиждень ago

Тріщина на спинці: чому заміна задньої кришки смартфона — це не про естетику, а про безпеку

  Щоденне користування смартфоном залишає на його корпусі сліди: подряпини, потертості, а іноді й тріщини.…

4 тижні ago

Чи впливає дата прийняття на роботу на індексацію зарплати?

Оклад за посадою «офіс-менеджер» було підвищено з 01.02.2025 року. З 01.06.2025 року до штату введено…

1 місяць ago