Категорія: Стиль життя

Як пережити критику керівника?

Для деяких працівників згадування про оцінку продуктивності персоналу – справжній жах.

Оцінка продуктивності – щорічна перевірка якості виконаної працівником роботи за попередній рік – стала звичайною практикою багатьох компаній.

Згідно дослідження, проведеного Товариством з управління людськими ресурсами зі штату Вірджинія у 2014 році, майже 90% американських компаній проводять офіціальну оцінку продуктивності персоналу щонайменше раз на рік.

Керівники 78% компаній обговорюють професійні досягнення своїх підлеглих в зустрічах наодинці, повідомляє міжнародна консалтингова компанію по управлінню персоналом Mercer.

Що робити, якщо останній відгук про вашу працю виявився не таким добрим, як ви розраховували?

Перша реакція

Легко розгубитися, якщо менеджер каже, що незадоволений вашою працею протягом останнього півроку, або ще більше. Не починайте відразу виправдовуватися, радить консультант з питань персоналу, письменниця та оратор з Північної Каліфорнії Рут Росс. “Краще зробіть глибокій вдих та розпитайте докладніше, що саме ви робили не так. Попросіть навести конкретні приклади, які допоможуть вам зрозуміти ваші слабкі сторони або некоректну поведінку”.

У будь-якому разі не можна “випускати пар” перед колегами або керівником

Замість того, щоб казати “Я не знаю, чого ви від мене вимагаєте”, скажіть “Я бажаю з’ясувати, яким очікуванням я не відповідаю”, – пропонує пані Росс.

Поясніть босу, що вам потрібен час, аби обміркувати його відгук, що вам потрібна ще одна зустріч для обговорення подальшої праці.

Важливо зберегти обличчя

Відчуття образи та поганий настрій спочатку цілком природні, вважає доктор Ута Біндл, доцент кафедри менеджменту Лондонської школи економіки.

“Особливо якщо ви пристрасно ставитеся до своєї праці та пишаєтеся своїми кар’єрними успіхами, поганий відгук керівництва може завдати серйозного удару”.

Проте не треба відверто демонструвати свої почуття на роботі. “Чого не можна робити в будь-якому разі, це “випускати пар” перед колегами або керівником, – пише доктор Біндл. – У перші хвилини ви мабуть відчуєте полегшення, але це навряд чи допоможе вам”.

Головне залишатися ввічливим та професійним. “Спробуйте сприймати критику як ситуацію, яку ви можете змінити. Це відгук про вашу роботу, а не про вашу особистість, – пояснює доктор Біндл. – Ви маєте усвідомити, що ви не жертва, а активний учасник ситуації, яку ви цілком спроможні виправити у майбутньому”.

Візьміть паузу

Якщо розмова з шефом видалась емоційною, а ви маєте залишатися на робочу місці до кінця дня, зробіть невелику перерву, можна прогулятися на свіжому повітрі або випити чашку кави, пропонує пані Біндл. “Підніміть собі настрій, а коли заспокоїтесь, повертайтеся на роботу”.

Відчуття образи та поганий настрій спочатку цілком природні

А вдома можна дозволити собі трохи посумувати. Нехай друзі піднімуть вам настрій, а партнер запросить на вечерю. “Аби знову відчути впевненість в собі, займіться тим, що приносить вам задоволення”.

Що далі?

Повільно прочитайте відгук знову. “Продумайте питання, щоб з’ясувати конкретні приклади ваших помилок, а також обміркуйте план того, як їх виправити”, – говорить пані Росс.

Якщо вам вдалося домовитися про повторну зустріч із керівником, спочатку подякуйте за відгук, а потім запропонуйте разом розробити план покращення вашої продуктивності. “Покажіть, що ви відкриті для конструктивної критики і готові до змін”, – говорить Рут Росс.

А якщо ви не погоджуєтесь із всіма пунктами критики? “Зауваження, які здаються вам слушними, треба визнати і поділитися думками про те, що ви плануєте зробити, аби ця ситуація не повторювалася, – говорить Майк Столлард, засновник консалтингової фірми з питань бізнес-менеджменту Е Pluribus Partners зі штату Коннектикут.

Поганий відгук може стати стимулом для розвитку вашої особистості та професійного росту

“Але якщо з деякими пунктами критики ви не погоджуєтеся, треба пояснити свою позицію”. Перед повторною зустріччю з шефом попросіть ваших найкращих друзів висловити думку щодо ваших аргументів.

Не кінець світу

Дивіться у майбутнє з оптимізмом. Обов’язково нагадайте собі, що “поганий відгук – це ще не кінець світу, навпаки – він може стати стимулом для розвитку вашої особистості та професійного росту “, – впевнений пан Столлард. – Одного разу мій керівник докорив, що я прагну догоджати всім. І він мав рацію. Я сприйняв це як урок, став більш ефективним лідером”.

Прочитати оригінал цієї статті англійською мовою ви можете на сайтіBBC Capital.

Share
Опубліковано
Buhgalter

Recent Posts

Юридические риски SaaS-проектов: что проверяют инвесторы и клиенты

SaaS-модель удобна: регулярные платежи, масштабируемость, предсказуемый рост. Но именно она делает бизнес уязвимым: ошибки в…

2 дні ago

Епіцентр відкриває новий торгово-розважальний центр в Обухові

Перший торговий об’єкт мережі Епіцентр в Обухові Київської області відкриється вже 20 вересня на вулиці…

4 тижні ago

З 1 жовтня змінюються правила карткових переказів. Нова ера прозорості від Національного банку України

З 1 жовтня 2025 року в Україні запрацюють нові правила здійснення карткових операцій. Національний банк…

4 тижні ago

Розподілена генерація в Україні: нові правила, фінансування та спрощення процедур

Стійкість та безперервність енергопостачання сьогодні є ключовими факторами для функціонування економіки та захисту інтересів бізнесу…

1 місяць ago

Як обміняти Bitcoin (BTC) на українські гривні (UAH) з комп’ютера і телефону

Отримати Bitcoin можна різними способами, починаючи від купівлі через спеціалізовані сервіси (біржі, обмінники, Р2Р-платформи), закінчуючи…

2 місяці ago

Лист Мінекономіки від 19.08.2025 №4701-05/55169-09

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ, ДОВКІЛЛЯ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Мінекономіки вул. М. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008,…

2 місяці ago