Ключі ЕЦП можна безкоштовно отримати від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (АЦСК ІДД ДФС). Існують також інші акредитовані центри сертифікації ключів, які надають такі послуги на комерційній або іншій основі (наприклад, банк може безкоштовно видавати ЕЦП своїм клієнтам).
Повний список акредитованих центрів сертифікації ключів
Загальна інформацію про процедуру отримання ключів ЕЦП
Процедура отримання ключів ЕЦП юридичної особи
Процедура отримання ключів ЕЦП фізичної особи-підприємця
Під час процедури формування ЕЦП генерується пара з відкритого та закритого ключів, які відповідають один одному. Відкритий ключ потрібен для перевірки автентичності цифрового підпису, і розміщується на офіційному інформаційному ресурсі.
Закритий (особистий) ключ ЕЦП записується на носій, який видається підписувачу. Це файл спеціального формату, побачити який у списку файлів можна лише якщо у налаштуваннях папок носія активовано режим відображення прихованих файлів.
ВАЖЛИВО!
Підписувач має запам’ятати пароль для доступу до свого особистого ключа. Цей пароль буде потрібно вводити під час накладання підпису. У випадку втрати пароля, відновити його неможливо, і доведеться отримувати нові ключі ЕЦП!
Як виглядає файл ЕЦП?
«Приват24»:
Податкова (АЦСК Державної фіскальної служби України):
Мін’юст (органів юстиції України):
МВС України:
«Медок»/ M.E.Doc (АЦСК «Україна»):
Кваліфікований електронний підпис (КЕП, який раніше мав назву ЕЦП — електронний цифровий підпис) — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Існують два типи КЕП: КЕП фізичної особи та КЕП співробітника організації (юридичної особи). Електронна система охорони здоров’я дозволяє лікарю підписати декларацію з пацієнтом, використовуючи його КЕП фізичної особи, однак для виписування електронного рецепта необхідний КЕП співробітника організації. Тому лікарям, які виписуватимуть електронні рецепти, необхідно мати КЕП співробітника організації. Отримання кваліфікованого електронного підпису є обов’язковою умовою, оскільки він потрібен для підписання всіх документів і звітів для співпраці з Національною службою здоров’я України та отримання прямої оплати з державного бюджету від НСЗУ.
НСЗУ не підпише договір, якщо медзаклад буде використовувати:
Головний лікар має отримати (зробити) кваліфікований електронний підпис комунального некомерційного підприємства (КНП).
Ключі КЕП можна безкоштовно отримати від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (АЦСК ІДД ДФС). Існують також інші акредитовані центри сертифікації ключів, які надають такі послуги на комерційній або іншій основі. Повний список акредитованих центрів сертифікації ключів є в Електронному реєстрі суб’єктів сфери КЕП на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України (czo.gov.ua).
Закон України від 05.10.2017 №2155-VIII “Про електронні довірчі послуги”
Отримати ЕЦП/КЕП можна в будь-якому відділенні Приватбанку. Але, швидше за все, зручніше буде це зробити онлайн в інтернет-банкінгу Приват24. Звісно, для цього потрібно бути клієнтом банку і користувачем його мобільного додатку.
Заявка на отримання ЕЦП/КЕП сформується автоматично. Після всіх цих дій на екрані з’явиться серійний номер вашого сертифікату. Також на електронну пошту, яку ви вказали раніше (коли вписували свої дані), прийде лист з підтвердженням випуску ЕЦП/КЕП. Пам’ятайте, що електронний ключ, отриманий в Приватбанку, дійсний протягом року.
Оформити сертифікат на ЕЦП/КЕП можна тільки в тому обслуговуючому відділенні, де ви оформлювали карту (пенсійну, кредитну і т.д.).
В результаті ви отримаєте пластикову картку і готовий електронний підпис. Карта є просто доповненням до підпису і, по суті, не грає важливої ролі. ЕЦП/КЕП вам можуть переслати на вказану пошту, флешку або навіть на ваш телефон.
На даний момент тільки юридичні особи, які мають карту в банку ПУМБ, можуть отримати посилений ключ ЕЦП/КЕП. Він дозволяє підписувати зовнішні документи (договори, звіти в податкову і т.д.).
Електронний цифровий підпис в додатку Альфа банку можна отримати відразу ж під час оформлення карти. Потрібно всього лише пройти ідентифікацію особи через фото (камеру) і придумати пароль для ЕЦП/КЕП.
Якщо ви замовляли через додаток банку якісь квитанції на електронну пошту, то ЕЦП/КЕП автоматично проставляється на всі документи. Щоб передати інформацію з програми на будь-який державний сайт, потрібно вибрати зі списку банків монобанк і скопіювати QR-код. Також керівництво Монобанку заявило, що в найближчому майбутньому додадуть можливість генерації ЕЦП/КЕП для подання податкової звітності.
Отримали рішення суду, проте боржник відмовляється виконувати його добровільно? Аби розпочати примусове виконання, потрібно звернутися…
Верховна Рада України прийняла у другому читанні і в цілому Закон №10449 «Про внесення змін до деяких законодавчих…
За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку в березні 2024 р. порівняно з лютим 2024…
Вихід на закордонний ринок відкриває нові перспективи для бізнесу. Якщо ви досі продаєте свої товари…
Єдиний внесок платник має сплачувати незалежно від свого фінансового стану. Зобов’язання із сплати єдиного внеску…
Раніше оформлення шлюбу було складним і тривалим процесом. Однак тепер усе змінилося – подати заяву…