19 квітня 2017 року ДФСУ на вимогу Адміністрації Президента України (надалі – АПУ) надала доступ працівникам АПУ до системи повного циклу адміністрування ПДВ:
Відповідно АПУ отримала у своє розпорядження інформацію про банківські рахунки платників податків, податкові накладні, деталі транзакцій, інформацію, що може становити комерційну таємницю, та персональні дані платників, які згідно законодавства ДФС не має права передавати третім особам.
“Вимога АПУ – безпідставна та суперечить конституційному принципу розподілу влади у парламентсько-президентській республіці”, – йдеться у повідомленні на сайті “Реанімаційний пакет реформ”.
Якщо метою отримання доступу є «забезпечення прозорої системи моніторингу та аналізу» системи електронного адміністрування ПДВ, як задекларовано у відповідному листі АП до керівництва ДФС, для цього цілком достатньо доступу до публічного реєстру відшкодування ПДВ, який на сьогодні є відкритим.
Якщо ж АПУ зацікавлена у доступі до даних про адміністрування ПДВ (що є ширшим поняттям, ніж доступ до даних реєстру), має місце пряме порушення ч. 2 ст. 19 Конституції України. Згідно з якою органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. АПУ не має повноважень у галузі моніторингу та аналізу адміністрування ПДВ, а отже згідно конституційного принципу обмеження дискреційних повноважень органів державної влади (дозволено лише те, що передбачено законом) не може виконувати відповідні функції.
Єдиний реєстр автоматичного відшкодування ПДВ запрацював 1 квітня цього року і мав стати потужним засобом детінізації економіки України. Завдяки публічності реєстру зацікавлені органи державної влади, громадськість, бізнес та ЗМІ отримали дієві інструменти аналізу та виявлення можливих зловживань у сфері відшкодування ПДВ. Проте, вже за два тижні з моменту його введення в дію, система електронного адміністрування ПДВ опинилася під серйозною загрозою її незалежному функціонуванню з боку АПУ. У результаті не передбаченого законом втручання АПУ у роботу системи електронного адміністрування ПДВ наявним на сьогодні є ризик витоку конфіденційної інформації платників податків, а отже загроза національній безпеці.
Експерти групи Податкова та бюджетна реформа Реанімаційного Пакету Реформ наголошують: законних підстав для надання особливого доступу АПУ до реєстру та інших складових системи електронного адміністрування ПДВ немає. Саме тому громадськість закликає Адміністрацію Президента утриматись від втручання у роботу системи адміністрування ПДВ, а Міністерство фінансів – гарантувати незалежність та безпеку її функціонування.
Існують різні методи технічного аналізу, які у своїй роботі використовують інвестори, трейдери та аналітики на…
Новейшие смартфоны требуют особого внимания к их сохранности из-за высокой стоимости и хрупкой конструкции. Качественный…
У світі стрімкої цифрової трансформації бізнесу компанії дедалі частіше відмовляються від традиційної телефонії на користь…
Головне управління ДПС у Миколаївській області повідомляє, що відповідно до частини 3 статті 39 Закону…
ДПС у Львівській області розповідає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами…
Хоча б раз на день кожна людина стикається з рекламою IT. Найбільше її в інтернеті,…