Головна » Бухгалтеру » Консультації » Інструкція від ДФСУ щодо заповнення Таблиці платника податків при реєстрації податкових накладних
Консультації

Інструкція від ДФСУ щодо заповнення Таблиці платника податків при реєстрації податкових накладних

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Для зручності платників податків ДФС пропонує користування інструкцією щодо правильності заповнення Таблиці платника податків при реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН

ДФСУ нагадує, що при зупинці реєстрації податкової накладної в ЄРПН платник податку має право надати таблицю платника податків, що дозволяє надалі істотно зменшити кількість тих податкових накладних, які будуть заблоковані. Таблиця має містити тільки ті коди УКТ ЗЕД і ті коди КВЕД, які справді відповідають виду діяльності платника, щодо якого зупинена податкова накладна.

Інструкція, наведена ДФСУ, складається з кількох малюнків. Оскільки нормативного акту, який би затверджував порядок складання таблиці, немає, податківці наводять зразки неправильного і правильного її складання. Очевидно, йдеться про найпоширеніші помилки. 

З наведених зразків зрозуміло, що помилкою є: 

  • Наявність в таблиці зазначеного коду придбаного товару/послуги при відсутності зазначення товару/послуги, який унаслідок цього придбання продається або виготовляється. 

Наприклад, якщо виробник меблів придбав деревину, він не може подати таблицю заздалегідь. Вона подаватиметься не раніше, ніж буде заблокована ПН (або РК) на меблі, виготовлені з цієї сировини. Утім, оскільки система моніторингу ПН/РК має накопичувальний характер, то, як обіцяють податківці, наступного разу блокування ПН на такі меблі за наявності вхідних ПН на таку сировину постачальник не матиме. А якщо раптом і матиме, знову подавати таблицю з тією самою інформацією платнику податку буде не потрібно – в цьому разі він подає пояснення (у формі повідомлення) та копії документів, які підтверджують операції, зазначені у заблокованій ПН/РК. 

  • Наявність в будь-якому рядку таблиці одночасно зазначених кодів як придбаних, так і використаних (проданих) товарів/послуг. 

Якщо йти за прикладом, наведеним вище, то виробник меблів має спочатку окремим рядком показати придбану сировину, а далі окремими рядками — що з неї виготовлялося. Це можна було зрозуміти і в попередніх роз’ясненнях податківців/

При цьому інформація про сировину і готовий продукт в межах кожного здійснюваного платником податку виду діяльності  (який зазначається за кодом КВЕД у другій графі таблиці) наводиться за кодами УКТ ЗЕД (для товарів) та за кодами Державного класифікатору продукції та послуг (ДК 016-2010).  

Комісія ДФС розглядає таблиці платника податків у найкоротший термін – до 5 днів. Як показує практика застосування, якщо платник подав правильно заповнену ТПП, вона прийнята комісією та надалі такі податкові накладні платника не зупиняються.

Також згодом ДФСУ надала роз’яснення щодо зазначення кодів послуг в Таблиці, яку платник ПДВ подає для розблокування податкової накладної та/або розрахунку коригування. Податківці рекомендують при подальшому складанні податкової накладної/розрахунку коригування зазначати коди послуг, зафіксовані у Таблиці, яка врахована Комісією ДФСУ.


Поділіться з друзями - підтримайте проект