Головна » Для відпочинку » Книги » «Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією» Вікторії Берещак
Книги

«Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією» Вікторії Берещак

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

«Комунікаційну стратегію багато хто сприймає як щось допоміжне, мовляв, є вона – супер, немає – не критично; у нас виходить зовнішня реклама, пости в соцмережах і публікації в медіа, тож контакт із аудиторією ми так чи інакше підтримуємо. Однак думка про необов’язковість комунікаційної стратегії хибна», – стверджує авторка книжки «Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією» Вікторія Берещак.

Бекграунд. Авторка книжки Вікторія Берещак – журналістка та оглядачка ринку нерухомості, нині займається комунікаційним консалтингом. Викладачка в КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, здобувачка PhD за дисертацією із соціальних комунікацій в КНУ ім. Тараса Шевченка.

Головна експертиза – створення, зміна та адаптація комунікаційної стратегії компанії, кризові комунікації, управління репутацією, медіакомунікації.

Працювала з великими українськими та іноземними компаніями («Інтергал-Буд», група компаній DIM, Greenville, Lev Development, Citex Development, Perfect Group та ін.).

У своїй книжці «Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією» Вікторія доводить, що будь-який бізнес матиме успіх лише тоді, коли завоює лояльність широкої аудиторії. Без грошей і хитрощів  –  за допомогою правди й ефективної системи комунікацій. Авторка докладно інформує, як самотужки розробити комунікаційну стратегію та втілити її в життя незалежно від ніші й наявності чи відсутності бюджету на просування.

«Коли народжувалась ідея цієї книжки, в Україні ще не було повномасштабної війни, розв’язаної російською федерацією, над головами не літали винищувачі й ракети, а бізнес, який я так люблю і поважаю, обговорював стратегічні плани виходу із затяжної коронавірусної кризи», – акцентує Берещак.

Працюючи зі словом, спочатку як журналістка і колумністка в численних українських медіа, зокрема «НВ Бізнес», The Page, «Мінфін», а згодом як комунікаційна радниця для малого й великого бізнесу, авторка зібрала основні дієві інструменти та шляхи побудови комунікації бренду і бізнесу.

Видавництво: Yakaboo Publishing

Сюжет. Уявіть, що ви знайомитеся з новою людиною. Спершу вона вам дуже імпонує, але пізніше ви починаєте помічати щось дивне. У директі в Instagram отримуєте від неї повідомлення «Привіт, як ти?», а в Telegram – «Шановна пані Ікс, дозвольте уточнити, які побутово-соціальні події впливали останнім часом на ваше самопочуття?». На одній зустрічі вона емоційно, з ентузіазмом розповідає про своє захоплення боксом, кінематографом і кулінарією, а наступного разу поводиться дуже стримано й неохоче зізнається, що єдине її хобі – догляд за квітами. Що відбувається? Людина в різних ситуаціях демонструє кардинально різні риси характеру, озвучує протилежні меседжі й виражає свої думки то в одній тональності, то в зовсім іншій. Чи захочете ви врешті-решт дружити із цією людиною? Приблизно так само сприймаються й бренди, які на різні голоси та невлад спілкуються зі своєю аудиторією всіма каналами комунікації, нехтуючи єдиною стратегією.

Або поштова скринька. Мабуть, кожен із нас принаймні раз у житті діставав із неї надокучливі рекламні буклети. Чому вони так сильно дратують? Бо це одностороння комунікація: брендові байдуже, цікавить нас пропонована інформація чи ні – він просто нав’язує її нам. Це ще одна розповсюджена помилка в комунікації, уникнути якої допомагає комунікаційна стратегія.

Комунікаційна стратегія – це система координат кампанії, мета якої – побудувати ефективний обмін інформацією із цільовими сегментами аудиторії для вирішення бізнесових і маркетингових завдань, зокрема збільшення лояльності, просування бренду компанії та отримання зворотного зв’язку.

Лайфхак: головна зброя комунікаційника в будь-який турбулентний час  – правда. Будьте максимально чесними, інакше в шторм «не вигребеш».

Код бренду – це яскраві, впізнавані його маркери, в основі яких  – філософія та айдентика компанії. Це ваші активи, які можуть бути матеріальними й нематеріальними та визначають цінність того, що ви пропонуєте своїй аудиторії.

За основу для створення окремого коду треба брати один або кілька елементів конструктів ідентичності бренду:

  • ключова потреба аудиторії;
  • цінність;
  • мотивація;
  • підкріплення мотивації;
  • очікування від товару / послуги.

Далі потрібно записати ключові характеристики бренду (продукту) за основними категоріями:

  • перевага бренду; 
  • стимул / мотив до цільової дії;
  • атрибут бренду.

Сенси, які доречно транслювати в умовах воєнного часу, можна поділити на дві великі групи:

  • ринок і ніша: що відбувається сьогодні та які перспективи, виклики й очікування, загрози та потенційні можливості  допоможіть своїй аудиторії зорієнтуватися в тенденціях і трендах, які впливають на ціноутворення, продукт і життя загалом. Станьте для них у прямому розумінні провідником між світлом і темрявою, показавши, що життя триває;
  • війна та люди: позиція компанії, власника бізнесу, допомога, яку надає бренд, тощо.

Зараз немає місця приховуванню якоїсь незручної для вас інформації. Затримки з постачанням, подорожчання собівартості, а отже, підвищення цін на продукцію, порушення логістики  – абсолютно все, що врешті впливає на кінцевого споживача, він має право знати.

Вам сподобається, якщо: ви готові усвідомити, що лояльність клієнта до бренду не залежить від бюджету, витраченого на рекламу чи просування, а прямо пропорційна якості продукту, помноженій на вміння професійно, чесно й відкрито комунікувати з клієнтами, партнерами, конкурентами. Авторка виводить таку формулу лояльності: якість продукту, помножена на комунікації та час.

Вам не сподобається, якщо: ви не вірите в те, що для формування лояльності та створення бренду, який люблять, потрібні головним чином вага репутації та експертиза в ніші, навички створення інформаційних приводів, розповідання історій, власна аналітика та вміння ділитися інформацією з медійною аудиторією за її правилами; подекуди вам можуть суттєво допомогти амбасадори бренду – і все це без жодної гривні на просування.

Головна причина прочитати: книжка містить низку корисних і зрозумілих схем, таблиць, інформативних практичних порад і професійних секретів для побудови ефективної комунікаційної стратегії в бізнесі. Від вас потрібні лише відкритість до нового, бажання втілювати перевірені комунікаційні лайфхаки в життя та підбір оптимального для себе міксу інструментів.


Поділіться з друзями - підтримайте проект