Головна » Власнику бізнеса » Маркетинг » Маркетинг для малого бізнесу: 10 перших кроків
Маркетинг

Маркетинг для малого бізнесу: 10 перших кроків

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Коли організація процесів налагоджена, а послуги надаються вчасно та якісно, час подумати про розвиток вашого бізнесу. Інноваційні маркетингові стратегії багато в чому спираються на класику:

  • 60% бюджету професіонали цифрового маркетингу направляють на іміджеве просування;
  • 40% — на промо продукту.

Маркетинг для малого бізнесу

Теорію маркетингу неможливо викласти у одній статті. Але нам вдалося зібрати міні-гайд, який пояснює покроково, що робити. Ми говоримо про маркетинг простими словами, тому в вас не залишиться питань після прочитання. Тільки нові ідеї для зростання та величезний простір для експериментів.

Забезпечте присутність у соцмережах

Нехай профілі соціальних мереж стануть дебютним виходом вашого бізнесу в онлайн-середовище. На першому етапі направте зусилля на дослідження ринку (desk research), охарактеризуйте цільову аудиторію, сформулюйте ціннісну пропозицію. І вже з новим розуміння реєструйте сторінку для вашого бізнесу в соціальних мережах.

Розгляньте такі платформи соціальних мереж:

  • Instagram — це ефективна комунікація та візуальне представлення вашої справи, покажіть, з чим ви працюєте та як;
  • Facebook підходить для публікації новин з вашої сфери, зацікавлюйте людей та стимулюйте брати участь в обговореннях; спробуйте рекламу у Facebook, щоб отримати підписників і потенційних клієнтів;
  • LinkedIn сприяє пошуку і встановленню ділових контактів, там можна знайти кращих співробітників та додавати інших провайдерів у контакти, вивчаючи конкурентне середовище.

Загальний алгоритм: розробіть контент-план, зніміть фото та відео (любительські короткі ролики теж підходять), публікуйте по графіку. Проте головне — передивляйтеся коментарі та приватні повідомлення, активно та швидко комунікуйте із залученими людьми та отримуйте нових клієнтів.

Створіть професійний сайт

Для зручності споживачів ваших послуг потрібен сайт. Власний сайт інформує про компанію, реквізити, контакти, послуги, ціни, умови замовлення і доставки, причому цілодобово. Вам потрібен інформативний сайт, регулярно оновлюваний, правильно оптимізований, адаптований під мобільні пристрої.

Пошукова оптимізація, або ж SEO, дозволяє бачити ваш сайт на кращих позиціях в результатах пошукової системи. Покращити свій сайт допоможе внутрішня оптимізація: зміни в коді, структурі, контенті, комерційними факторами, аналіз та покращення юзабіліті, розробку mobile friendly версії.

SEO: зовнішня та внутрішня пошукова оптимізація сайту

Навіть якщо ваш портал стане зразковим, збільшення відвідувачів сайту не відбудеться без зовнішньої оптимізації сайту. Цей вид робіт направлений на отримання якісних зворотних посилань та на покращення видимості веб-сайту онлайн-користувачами (органічний пошук).

Можна спробувати платний пошук Google Ads — текстові об’яви з поміткою «Реклама», які люди бачать після загрузки результатів пошуку (зверху і знизу). SEO практики все ж радять працювати над результатами органічного пошуку, або комбінувати підходи.

Зареєструйте свою компанію у Гугл Мій Бізнес

Справжні відгуки завжди були вагомим фактором довіри ідеальної аудиторії. По сприйняттю найбільш цінними вважають відгуки клієнтів в сервісі Google My Business, потім — в сторонніх агрегаторах, соцмережах, на власному сайті. Також аккаунт в GMb надає про вас корисну інформацію: фото, довідку, контакти, маршрут по карті тощо.

Досвід показує, що результати місцевого пошуку добре посилюють реєстрації в онлайн-каталогах. Правильно заповнені бізнес-лістинги (з посиланням на сайт) також сприяють зовнішньому SEO-просуванню.

Публікуйте експертні статті в блозі

Професійна спільнота з великою конкуренцією потребує диференціації та значних зусиль для іміджевого просування. Заводьте блог! Ви можете публікувати там експертні статті, корисну інформацію про вашу спеціальність, онлайн-огляди продукції, навіть розважальний контент, якщо забажаєте. Якщо ви розумієте потреби конкретної аудиторії, вам буде простіше займатися створенням контенту.

Розсилки електронною поштою

Електронні розсилки — доступний маркетинговий інструмент. В eMail-ах можна експериментувати таким чином:

  • ділитися новинами про вашу практику;
  • надсилати оновлення прейскуранту;
  • рекламувати знижки;
  • відправляти промокоди;
  • поздоровляти з днем народження;
  • вести за посиланнями в блог або на сайт;

  • присилати опитувальники щодо якості сервісу;
  • висловлювати турботу та занепокоєння, якщо клієнт перестав звертатися, залучати до активності.

Електронні розсилки по клієнтській базі

Для автоматизації процесів спробуйте Mailchimp та отримайте цікавий досвід роботи з маркетинговим інструментом.

Проводьте вебінари

Безкоштовні вебінари на корисні теми приваблюють нову аудиторію та нагадують про вас старим клієнтам. Обов’язково практикуйте цей метод залучення, якщо ви є експертом у ніші або обличчям власного бренду. Завчасно рекламуйте подію у блогерів зі схожою аудиторією.

Станьте спонсором заходів

Спонсорство дозволяє заявити про себе на широку аудиторію, не завжди цільову. Проте дозволяє залучити багато прихильників. Коли бренд на слуху, це добре впливає на промоцію продукту. Приведіть в порядок власний сайт та соцмережі перед спонсорською кампанією.

Надавайте короткі попередні консультації

Якщо ваша сфера передбачає безпосередню роботу з клієнтами, спробуйте зацікавити їх безкоштовною консультацією. Продемонструйте професійні навички на високому рівні, надайте якісний сервіс та зберіть усю потрібну інформацію для продовження співпраці.

Пропонуйте спеціальні знижки в обмежений час

Гучно заявіть про акцію або, навпаки, влаштуйте секретний розпродаж для обраних. Люди обожнюють користатися з вигідних умов. Тригер, який прискорить їх рішення купити товар або послугу — чіткий ліміт часу. М’яко підштовхніть клієнтів до потрібної дії та отримаєте результат.

Розширюйте свої послуги

Якщо ви довели до ідеалу певний бізнес-процес, спробуйте розширювати спектр послуг. Попередньо можете вислати клієнтській базі опитувальник та зібрати статистику, чи потрібно їм це. Зазвичай, якщо люди задоволені якістю товарів і послуг, вони погоджуються витрачати більше у звичному перевіреному місці — але лише за наявної потреби.


Поділіться з друзями - підтримайте проект