Головна » Бухгалтеру » Консультації » Надлишково нарахована та виплачена працівнику заробітна плата: як виправити?
Консультації

Надлишково нарахована та виплачена працівнику заробітна плата: як виправити?

Поділіться з друзями - підтримайте проект

У результаті лічильної помилки бухгалтера працівникам була нарахована і виплачена надлишкова сума заробітної плати. Як повернути помилково виплачені кошти? 

 Відрахування із заробітної плати працівників для повернення сум, зайво виплачених унаслідок лічильних помилок, можуть проводитися за наказом (розпорядженням) власника підприємства. У цих випадках відповідно до ст. 127 Кодексу законів про працю України власник підприємства має право видати наказ (розпорядження) про відрахування не пізніше ніж впродовж одного місяця з дня виплати неправильно обчисленої суми.

Лічильними помилками вважаються помилки, пов’язані з процесом обчислення. Наприклад, це може бути неправильність в обчисленнях, дворазове нарахування заробітної плати за один і той самий період, тощо (ч. 24 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» від 24.12.1999 № 13 ).

Слід звернути увагу, що наказ (розпорядження) про відрахування може стосуватися тільки тих коштів, що були виплачені впродовж останнього місяця. Для відрахування таких сум згода працівника не потрібна.

Встановленої форми документа щодо факту виявлення лічильної помилки немає. Це може бути бухгалтерська довідка, доповідна записка тощо.

При цьому бухгалтерську довідку слід оформити обов’язково, оскільки на її підставі вносяться відповідні зміни до регістрів бухгалтерського обліку та первинних документів з обліку заробітної плати (п. 9 Методичних рекомендацій щодо застосування регістрів бухгалтерського обліку, затверджених наказом Мінфіну України від 29.12.2000 № 356 ).

Відповідно до статті 128 КЗпП України при кожній виплаті заробітної плати загальний розмір усіх відрахувань не може перевищувати 20%, а у випадках, окремо передбачених законодавством України, — 50% заробітної плати, яка належить до виплати працівникові.

Отже, період відрахувань може розтягнутися на кілька місяців.

Читати по темі:  Виправлення помилок при складанні ПН з помилкою у визначенні ознаки номеру ПН

У випадку, коли місячний строк для видання наказу про відрахування пропущено, то суми, виплачені раніше, можуть бути добровільно внесені працівниками до каси підприємства, або можуть бути утримані роботодавцем із заробітної плати на підставі особистих заяв працівників. Якщо працівники не бажають добровільно повернути надлишково виплачені їм кошти, відшкодування шкоди, завданої підприємству, може відбутися за рахунок винної особи, а саме особи, яка допустила помилку (бухгалтера).

Крім того, питання покриття шкоди підприємству може бути вирішено у судовому порядку.

 

Управління праці


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Наша розсилка

Події

червень, 2021

X