Законопроектом пропонується, зокрема наступне:
– відмінити мораторій на проведення документальних (крім документальних перевірок платників податків з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік) та фактичних перевірок;
– відновлені строки для розгляду скарг платників податків, надання індивідуальних податкових консультацій, направлення контролюючими органами запитів про надання інформації;
– забезпечити надання компанією з управління активами декларацій з податку на прибуток підприємств за результатами діяльності по кожному інституту спільного інвестування, активами яких така компанія здійснює управління, зокрема тих, що не мають статусу юридичної особи;
– обмежити врахування від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток 5-ма роками;
– уточнити положення щодо оподаткування платежів, що отримують організації колективного управління в частині діяльності зі збору, розподілу та виплати правовласникам доходу від прав на підставах та в порядку, визначених Законом України «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав»;
– з метою забезпечення прозорості і запровадження чіткого механізму реалізації заходів, спрямованих на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії запроваджуються положення щодо відображення у податковому законодавстві такого погашення заборгованості;
– відстрочити сплату податку на прибуток платниками податку – виробниками «зеленої» електроенергії у частині електричної енергії, що не була оплачена;
– визначити, що з метою оподаткування податком на додану вартість, знищення сільськогосподарських рослин, насаджень, тварин у зв’язку із форс-мажорними обставинами не є постачанням товарів, і відповідно сільськогосподарські товаровиробники на вартість знищеного у зв’язку із форс-мажорними обставинами врожаю або тварин, не нараховуватимуть податок на додану вартість як на такі, що не використовуються у господарський діяльності.;
– визначити, що датою виникнення податкових зобов’язань з податку на додану вартість для операцій з постачання послуг для платників податку, які застосовують електронні документи, є дата складання такого електронного документу незалежно від дати накладення електронного підпису;
– тимчасово з 1 січня 2021 року до 1 січня 2023 року знизити до 14 відсотків ставку податку на додану вартість для операцій з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту, обладнання та комплектуючих за визначеним переліком кодів УКТ ЗЕД;
– уточнити умови для застосування норм щодо особливостей оподаткування операцій, що здійснюються підприємствами, заснованими громадськими організаціями осіб з інвалідністю;
– визначити, що бюджетне відшкодування податку на додану вартість може здійснюватися не тільки в рахунок погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, а в рахунок погашення податкового боргу з інших загальнодержавних податків, визначених у статті 9 Податкового кодексу України;
– приведення у відповідність кодів товарів УКТ ЗЕД до нової редакції Митного тарифу України;
– уточнити процедури оскарження платниками рішень контролюючих органів по питанням, пов’язаним із зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
– пролонговано строк списання заборгованості із єдиного внеску фізичним особам – підприємцям, які не здійснюють підприємницьку діяльність, строком до 1 березня 2021 року;
– врегулювати питання списання заборгованості із єдиного внеску фізичним особам – підприємцям, які припинили підприємницьку діяльність до 3 червня 2020 року.
– врегулювання питання сплати єдиного соціального внеску особами, які отримують заробітну плату за основним місцем роботи та одночасно отримують дохід (прибуток) від здійснення підприємницької або незалежної професійної діяльності;
– індексація ставок акцизного податку на алкогольні напої, екологічного податку та рентної плати:
– включення, для цілей оподаткування, тютюнових виробів для електричного нагрівання до визначення поняття «тютюнові вироби»;
– відновлення введення штрафних санкцій за несвоєчасну передоплату акцизного податку з тютюнових виробів (на 15 день після отримання марок акцизного податку);
– доповнення визначення «середньозважена роздрібна ціна продажу сигарет» словосполученням «з урахуванням всіх податків»;
– запровадження перехідного періоду для включення палив, які залучені до підакцизних з 23.05.2020, до системи СЕАРП та СЕ, та нових суб’єктів, які здійснюють виробництво та обіг таких товарів; виправлення технічних помилок в системі СЕАРП та СЕ;
– усунення неузгодженості законодавства щодо ліцензування обігу пального із законодавством про працю. Виключення з переліку документів, які подає суб’єкт господарювання для отримання ліцензії на право торгівлі або зберігання пального, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки і заміна його на будь – який документ, що надає право на виконання робіт підвищеної небезпеки;
– підвищити з 01 січня 2021 року ставку екологічного податку за викиди двоокису вуглецю (СО2) з 10,00 грн/т до 30 грн/тонну та передбачити поетапне підвищення ставки до рівня 30 грн/тонну у 2024 році (щорічне підвищення на 5 грн/тонну);
– ставки екологічного податку за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти з 01 січня 2021 року збільшити в 2 рази та передбачити їх підвищення у 10 разів у 2029 році (поступово).
– диференціацію ставок рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод встановити в залежності від районів річкових басейнів замість басейнів річок.
– зменшення ставки акцизного податку на відходи тютюнової сировини;
– посилення контролю за використанням обладнання та сировини для промислового виробництва тютюнових виробів;
– скасування рентної плати за використання лісових ресурсів та перенесення її до складу земельного податку, що значно спрощує адміністрування;
– доповнити перелік документів необхідних для отримання ліцензій на пальне декларацією відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
– скасування ліцензії у разі несплати або сплати у неповному обсязі рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
– зменшити поріг середньо ринкової вартості легкових автомобілів, які є об’єктом оподаткування транспортним податком, з 375 до 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року;
– врегулювати питання сплати єдиного соціального внеску, частини чистого прибутку, дивідендів у разі використання єдиного рахунку;
– врегулювати питання сплати збору на обов’язкове пенсійне страхування суб’єктами, що здійснюють торгівлю ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів;
– розширити повноваження контролюючих органів щодо отримання інформації щодо банківських рахунків платників податків, тощо.
Отримали рішення суду, проте боржник відмовляється виконувати його добровільно? Аби розпочати примусове виконання, потрібно звернутися…
Верховна Рада України прийняла у другому читанні і в цілому Закон №10449 «Про внесення змін до деяких законодавчих…
За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку в березні 2024 р. порівняно з лютим 2024…
Вихід на закордонний ринок відкриває нові перспективи для бізнесу. Якщо ви досі продаєте свої товари…
Єдиний внесок платник має сплачувати незалежно від свого фінансового стану. Зобов’язання із сплати єдиного внеску…
Раніше оформлення шлюбу було складним і тривалим процесом. Однак тепер усе змінилося – подати заяву…