Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Скасування печатки: відмова від бюрократії або ведмежа послуга підприємцям?
Новини законодавства

Скасування печатки: відмова від бюрократії або ведмежа послуга підприємцям?

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

«Эксклюзив Delo.ua». Законом планується виключити зі всіх законодавчих актів норму про обов»язковість відбитку печатки на реквізитах документів. Але які наслідки можуть бути після введення цього Закону в дію?

Верховною Радою України прийнятий за основу закон, який спрямований на остаточне скасування печатки для підприємців.

Це вже не перша спроба на законодавчому рівні дозволити суб»єктам підприємницької діяльності працювати без наявності печатки. У 2014 році парламентом було впроваджено перехід від обов’язкового до добровільного використання печаток юридичними особами. Однак на сьогодні реалізація цього закону в деяких сферах ускладнюється у зв»язку із наявністю спеціальних законів, таких як Закон України «Про видавничу справу», Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Закон України «Про зерно та ринок зерна в Україні» та інших, які встановлюють відбиток печатки обов’язковим реквізитом документів.

Новий Закон покликаний врегулювати спірні питання та колізію, яка виникла у законодавстві. Спробуємо розібратися зі змінами та проблемами, які повинен розв»язати цей Закон.

В багатьох розвинених країнах такий атрибут як печатка вже давно не застосовується. При укладанні зовнішньоекономічних контрактів іноземні контрагенти часто дивуються наявності на договорі печатки. В Україні ж договір чи довіреність, не посвідчену печаткою, ніхто не буде сприймати всерйоз.

У наших реаліях документ без печатки, поданий до органів державної влади, часто не приймається, хоча законодавством і не передбачена обов»язковість наявності печатки у юридичних осіб. І якщо контрагентам все ж можна довести, що використання печатки не є обов»язковим, то довести це органам державної влади дуже важко. Звісно, можна оскаржувати рішення органів державної влади про відмову від прийняття документів до суду, але, по-перше, це — дорогоцінний час, а, по-друге, — додаткові кошти на судовий процес. Для підприємців набагато простіше купити печатку та працювати з нею, ніж постійно щось доводити державним службовцям.

Читати по темі:  3 листопада 2016 р. Верховна Рада ухвалила три законопроекти із пакету "державного нагляду"

 

Новий Закон, звісно, полегшить життя юридичним особам, які не використовують печатку, бо за вимагання у юридичної особи печатки державним органом встановлена адміністративна відповідальність.

Таким чином, Законом планується виключити зі всіх законодавчих актів норму про обов»язковість відбитку печатки на реквізитах документів. Крім цього, наразі у Цивільному процесуальному кодексі України, Господарському процесуальному кодексі України, Кодексі адміністративного судочинства України вказано, що довіреність затверджується печаткою підприємства за її наявності.

Найбільше всього турбує питання наслідків, які можуть бути після введення цього Закону в дію. З контрагентами, які сумніваються в повноваженнях представника, все зрозуміло — вони можуть легко їх перевірити, зателефонувавши уповноваженій особі підприємця. Але для державних органів, які не матимуть такої можливості, потрібно запровадити новий спосіб посвідчення документів.

Зараз, у еру інформаційних технологій, досить широкої популярності здобув QR-код. Він зазначається на багатьох речах та товарах, і будь-який охочий може з легкістю дізнатися інформацію про товари чи речі, які його цікавлять. На даний час в України вже почали застосовувати QR-код для посвідчення документів. Одна зі страхових компаній у зв»язку із широким підробленням страхових полісів почала наносити на бланки QR-коди. Таку технологію можна запровадити і для посвідчення документів. При цьому дійсність документу можна буде перевірити шляхом сканування коду. Це дуже зручно, а головне — безпечно як для підприємців, так і для органів державної влади.

Якщо брати у цілому, скасування обов»язковості використання печатки все ж таки є доцільним та правильним кроком від законодавців. Печатка є пережитком минулого та призводить до наявності бюрократії у відносинах між юридичними особами та органами державної влади. Крім того, як це не прикро визнавати, але підробити печатку дуже легко.

Читати по темі:  В ГФС признали, что СЭА НДС помогает мошенникам (документ)

Прийняття цього Закону виключить із законодавства колізію, яка з»явилась після переходу від обов»язкового до добровільного використання печатки, запроваджену у 2014 році. До того ж, у зв»язку з активним проведенням реформ в Україні скасування печатки є правильним кроком. Можливо, із остаточним скасування печатки законодавці все ж запровадять новий та більш ефективний спосіб захисту документів.

Автор: Максим Пирогов, молодший юрист компанії Investment Service Ukraine

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Отправить ответ

Оставьте первый комментарий!

Notify of
avatar
wpDiscuz

Наша розсилка

Розшукуємо авторів

Випадкова цитата

Капитал не так важен в бизнесе. Опыт не так важен. Вы можете получить обе эти вещи. Что важно, так это идеи

Скасування печатки: відмова від бюрократії або ведмежа послуга підприємцям?

Час читання: 7 min
0
Наша розсилка

Хочете отримувати оновлення нашого сайту на свою пошту?

Дякуємо за ваш вибір
Гарного вам дня :)

Поділитися з другом