Головна » Бухгалтеру » Консультації » Витрати у ФОП на загальній системі оподаткування
Консультації

Витрати у ФОП на загальній системі оподаткування

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Як відомо ФОП на загальній системі оподаткування платить ПДФО з різниці між отриманими доходами та підтвердженими витратами і також не секрет, що наша податкова дуже прискіпливо ставиться до того, що ФОП включив до складу своїх витрат.

Сьогодні, щоб витрати ФОП потрапили до складу затрат підприємця необхідно дотримання трьох умов:

  1. Витрати мають бути підтверджені документально;
  2. Такі витрати мають бути безпосередньо пов’язані з отриманням доходів, тобто якщо ви щось купили, а потім це продали, то такі витрати ви зможете включити, а якщо ви десь гарно посиділи з друзями і потім спробуєте включити отриманий чек до складу витрат то вам потім буде не переливки;
  3. І нова умова, яка з’явилась зовсім недавно – вид витрат повинен входити до перелику, наведеного в п.177.4 Податкового кодексу (далі – ПКУ).

Розглянемо кожну умову окремо.

В різних ситуаціях і для різних операцій документи які підтверджують понесення витрат можуть мати різний вигляд. Це можуть бути товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, акт про надання послуг, виписка банку, фіскальний чек та інші розрахункові документи. Тож при понесенні якихось затрат вимагайте документ, який буде їх підтверджувати.

Стосовно другої умови, як ви вже зрозуміли понесені витрати повинні бути направлені на отримання доходу. Якщо ви купили якісь ТМЦ, то вони мають бути продані у межах вашої діяльності і отримана виручка має бути показана у ваших доходах, або такі ТМЦ мають бути використані для виробництва продукції, яку ви потім реалізуєте.

Стосовно третьої умови перелік витрат можна переглянути за посиланням – ст.177 ПКУ

Такі нововведення по ідеї повинні були покращити розуміння, що можна включати до складу витрат, а що ні. Але в результаті підприємці отримали як завжди цілу низку проблем.

Найактуальнішою проблемою, є те що в вищезгаданій статті немає жодного згадування про податки і збори які сплачує підприємець. В результаті маємо, те що навіть якщо підприємець платить податки, які пов’язані з господарською діяльністю (наприклад податок на землю) до складу витрат він їх не зможе включити.

Звісно це дуже і дуже несправедливо, але у нашого законодавця лише одна проблема – як побільше здерти грошей з підприємство та підприємців, все інше його мало хвилює.


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Наша розсилка