Категорія: Консультації

Витрати у ФОП на загальній системі оподаткування

Як відомо ФОП на загальній системі оподаткування платить ПДФО з різниці між отриманими доходами та підтвердженими витратами і також не секрет, що наша податкова дуже прискіпливо ставиться до того, що ФОП включив до складу своїх витрат.

Сьогодні, щоб витрати ФОП потрапили до складу затрат підприємця необхідно дотримання трьох умов:

  1. Витрати мають бути підтверджені документально;
  2. Такі витрати мають бути безпосередньо пов’язані з отриманням доходів, тобто якщо ви щось купили, а потім це продали, то такі витрати ви зможете включити, а якщо ви десь гарно посиділи з друзями і потім спробуєте включити отриманий чек до складу витрат то вам потім буде не переливки;
  3. І нова умова, яка з’явилась зовсім недавно – вид витрат повинен входити до перелику, наведеного в п.177.4 Податкового кодексу (далі – ПКУ).

Розглянемо кожну умову окремо.

В різних ситуаціях і для різних операцій документи які підтверджують понесення витрат можуть мати різний вигляд. Це можуть бути товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, акт про надання послуг, виписка банку, фіскальний чек та інші розрахункові документи. Тож при понесенні якихось затрат вимагайте документ, який буде їх підтверджувати.

Стосовно другої умови, як ви вже зрозуміли понесені витрати повинні бути направлені на отримання доходу. Якщо ви купили якісь ТМЦ, то вони мають бути продані у межах вашої діяльності і отримана виручка має бути показана у ваших доходах, або такі ТМЦ мають бути використані для виробництва продукції, яку ви потім реалізуєте.

Стосовно третьої умови перелік витрат можна переглянути за посиланням – ст.177 ПКУ

Такі нововведення по ідеї повинні були покращити розуміння, що можна включати до складу витрат, а що ні. Але в результаті підприємці отримали як завжди цілу низку проблем.

Найактуальнішою проблемою, є те що в вищезгаданій статті немає жодного згадування про податки і збори які сплачує підприємець. В результаті маємо, те що навіть якщо підприємець платить податки, які пов’язані з господарською діяльністю (наприклад податок на землю) до складу витрат він їх не зможе включити.

Звісно це дуже і дуже несправедливо, але у нашого законодавця лише одна проблема – як побільше здерти грошей з підприємство та підприємців, все інше його мало хвилює.

Share
Опубліковано
Buhgalter

Recent Posts

Алгоритм дій щодо примусового стягнення боргів від Мін’юсту

Отримали рішення суду, проте боржник відмовляється виконувати його добровільно? Аби розпочати примусове виконання, потрібно звернутися…

2 тижні ago

Нові правила мобілізації: головні засади нового закону

Верховна Рада України прийняла у другому читанні і в цілому Закон №10449 «Про внесення змін до деяких законодавчих…

2 тижні ago

Чи треба проводити індексацію заробітної плати у квітні та травні 2024 року?

За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку в березні 2024 р. порівняно з лютим 2024…

2 тижні ago

Як вийти на закордонний ринок за допомогою онлайн реклами

Вихід на закордонний ринок відкриває нові перспективи для бізнесу. Якщо ви досі продаєте свої товари…

2 тижні ago

Заборгованість з єдиного внеску: ризики для працівника та роботодавця

Єдиний внесок платник має сплачувати незалежно від свого фінансового стану. Зобов’язання із сплати єдиного внеску…

3 тижні ago

Як подати заяву на реєстрацію шлюбу через Дію?

Раніше оформлення шлюбу було складним і тривалим процесом. Однак тепер усе змінилося – подати заяву…

3 тижні ago