Головна » Бухгалтеру » Консультації » Як змінився Порядок подання скарг на рішення податкових органів
Консультації

Як змінився Порядок подання скарг на рішення податкових органів

Поділіться з друзями - підтримайте проект

1 лютого 2021 року в Міністерстві юстиції України зареєстровано зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року №916.

Зокрема, зміни стосуються підпорядкованості розгляду скарг, строків подання та оформлення.

Підвідомчість розгляду скарг

Було:

  1. Скарги на рішення державних податкових інспекцій подаються до контролюючих органів у місті Києві та областях, міжрегіональних територіальних органів.
  2. Скарги на рішення контролюючих органів у місті Києві, областях, міжрегіональних територіальних органів та митниць подаються до центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи.
  3. Рішення центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, прийняте в результаті розгляду скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Стало:

  1. Скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
  2. Скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в частині виконання функцій контролюючого органу відповідно до підпункту 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.
  3. Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку.
  4. Скарги на рішення контролюючого органу щодо нерезидентів визначені у пункті 56.31 статті 56 Податкового кодексу України, можуть бути подані до контролюючого органу, який прийняв такі оскаржувані рішення.
Читати по темі:  КОГДА И КАК НАЧНЕТ ДЕЙСТВОВАТЬ МЕХАНИЗМ «КЭШБЕК»?

Контролюючий орган, який прийняв оскаржувані рішення, повинен розглянути скаргу нерезидента в порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня.

Строки подання скарг

Було:

  1. Скарга подається у письмовій формі до контролюючого органу вищого рівня протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Стало:

  1. Скарга подається у письмовій формі до контролюючого органу вищого рівня протягом десяти робочих днів, що настають за днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Було:

  1. У разі, якщо контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.

Стало – цей пункт 2 виключили

Разом з тим, додано новий пункт:

  1. Протягом шести місяців з дати закінчення строку, встановленого пунктом 1 цього розділу, платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). Контролюючий орган вищого рівня, розглядаючи клопотання платника податків, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними.

Оформлення скарги

Було:

Платник податків може додавати до скарги розрахунки та докази, які він вважає за необхідне надати. Копії документів, які додаються до скарги, повинні бути належним чином засвідчені.

Стало:

Платник податків може додавати до скарги розрахунки та докази, які він вважає за необхідне надати. Копії документів, які додаються до скарги, повинні бути належним чином засвідчені. У скарзі може міститися клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку (додано речення).

Читати по темі:  Оскарження ППР по ЗЕД: порядок та сроки

Порядок розгляду скарг

Стало:

Додано новий пункт:

Контролюючий орган залишає скаргу без розгляду повністю або частково у разі, якщо:

контролюючим органом вищого рівня прийнято рішення про відмову платнику податків у поновленні пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку.

 

СЮГ


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Наша розсилка

Події

червень, 2021

X