Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Держоргани інформують » Загальнонаціональний карантин продовжено до 30 червня 2021 року
Ініціативи законотворців Держоргани інформують Консультації

Загальнонаціональний карантин продовжено до 30 червня 2021 року

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

На засіданні КМУ 21 квітня було затверджено постанову щодо продовження дії надзвичайної ситуації та загальнонаціонального карантину через коронавірус на території України. 

Нарешті з’явився й сам текст постанови від 21.04.2021 р. №405. Нею внесено зміни до:

  • постанови КМУ №1236, якими продовжено загальнонаціональний карантин в Україні до 30 червня 2021 року;
  • розпорядження КМУ №338-р, яким продовжено також до 30 червня дію надзвичаййної ситуації в Україні. Як зауважив Д. Шмигаль, надзвичайна ситуація насамперед стосується органів державної влади та їх постійної готовності до протидії пандемії. 

Постанова №405 набрала чинності 24 квітня 2021 року (з дня її офіційного опублікування в “Урядовому кур’єрі” №79 (6947)).

Подовження карантину: які полегшення, а які покарання діють для бізнесу

Через подовження адаптивного карантину до 30 червня (включно):

  1. Податкові і ЄСВ штрафи та пеня не нараховуватимуться. Але є винятки. 
  2. За несвоєчасну реєстрацію ПН, РК, АН, строк реєстрації яких припадає на період дії карантину (до 30 червня включно) ДПС має не штрафувати (але поки не має офіційної інформації);
  3. Діє мораторій на окремі податкові перевірки (зокрема, і щодо ЄСВ). 
  4. Розгляд звернень до податківців (скарги, запити, зокрема, на ІПК) теж відкладається;
  5. Допомога по частковому безробіттю буде виплачуватись.
  6. Роботодавці можуть подовжити простій; оплачувані та неоплачувані відпустки працівникам (але лише за їх бажанням); виконання працівниками роботи дистанційно.

З 09 лютого 2021 року мораторій знято на такі податкові перевірки юридичних осіб:

1. Тимчасово зупинені документальні та фактичні перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 р. та не були завершеними.

Мораторій на такі перевірки був встановлений п. 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ. Передбачалося, що документальні та фактичні перевірки, що були розпочаті до 18.03.2020 р. та не були завершеними, тимчасово зупиняються на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). Таке зупинення перериває термін проведення перевірки та не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень контролюючим органом.

Але тепер, як бачимо, податківці не будуть чекати закінчення карантину і зможете продовжити такі перевірки з того місця, де зупинилися.

2. Документальні перевірки, право на проведення яких надається з дотриманням вимог пункту 77.4 ПКУ.

Доволі дивна ситуація, але за приписами цього п. 77.4 ПКУ відсутній будь-який вид перевірок, лише згадується про одну з обов’язкових вимог, дотримання якої дає право на проведення планової перевірки. Стверджувати, що за п. 77.4 ПКУ всі податкові органи отримали право на проведення планових перевірок, на нашу думку, зарано.

3Документальні позапланові перевірки з підстав, визначених пп. 78.1.1 та/або 78.1.4 ПКУ, суб’єктів господарювання реального сектору економіки, які сформували податковий кредит за рахунок оформлення ризикових операцій з придбання товарів/послуг (із переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії ВРУ з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до постанови ВРУ від 24 квітня 2020 р. №568-ІХ).

І тут варто врахувати, що йдеться не про всіх платників податків, які обліковуються в органах ДПС та відбираються за Критеріями ризиковості (постанова КМУ від 11.12.2019 р. №1165).

А виключно тих, щодо яких ведеться розслідування оприлюднених у ЗМІ фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, зокрема, ДФС, ДПС та ДМС, які призвели до недоотримання доходів держбюджету в особливо великих розмірах, у період з 01.01.2019 р. по грудень 2020 року включно. 

4. Документальні позапланові перевірки платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями.

Ця норма досить зрозуміла і пояснень не потребує: податківці відновлюють перевірки суб’єктів ЗЕД щодо строків здійснення ними валютних розрахунків.

5. Документальні позапланові перевірки з підстав, визначених пп. 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16 ПКУ.

У цій нормі йдеться про дисциплінарні провадження щодо контролерів (що перехрещується з перевірками Тимчасової слідчої комісії ВРУ), а також про контрольовані операції. Всі ці перевірки раніше підпадали під мораторій за приписами п. 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ.

З 1 вересня 2020 року, незважаючи на продовження карантину:

  • допомогу ФОП–«єдинникам»  на дітей  не виплачують.
  • розпочалися перевірки Держпраці щодо детінізації праці. 

Поділіться з друзями - підтримайте проект