Головна » Кадровику » Управління персоналом » 20 професійних навичок, що стануть найважливішими у 2023 році
Управління персоналом

20 професійних навичок, що стануть найважливішими у 2023 році

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Оптимізація та ефективність — рушійні сили успіху бізнесу, а стратегічна увага до розвитку компетенцій є ключовою як для роботодавців, так і для пошукачів.

Ринок праці швидко змінюється. У той час, коли глобальні макроекономічні проблеми, спричинені міжнародними конфліктами, високою інфляцією та невизначеними економічними перспективами, продовжують посилюватись, розвиток потрібних навичок має ключове значення для зміцнення на висококонкурентному ринку праці. Тож, які скіли необхідні сучасній глобальній робочій силі? Яким професійним компетенціям потрібно надавати пріоритет?

Розглядаємо найважливіші тенденції в галузі цифрових і людських навичок у 2023 році згідно зі звітом Coursera.

Зміст Сховати

Розвиток професійних компетенцій у 2023 році

Попит на людські та цифрові навички перевищує пропозицію. І в міру зростання макроекономічної нестабільності підходи до навчання та найму, що базуються на компетенціях, можуть допомогти роботодавцям мінімізувати ризики. Як співробітники, так і керівники надають перевагу організаціям, у яких ролі визначаються необхідними скілами.

Підприємства повинні зосередитись на розвитку компетенцій як на засобі залучення, утримання та перекваліфікації талантів для успіху, прибутковості та зростання своєї компанії.

Забезпечення правильного балансу міжособистісних і технічних навичок матиме життєво важливе значення, особливо з розвитком автоматизації. У всьому світі брак цифрових скілів завдає шкоди бізнесу — це впливає на здатність впроваджувати інновації, покращувати якість обслуговування клієнтів і співробітників, а також зміцнювати загальну продуктивність. Підвищений попит на людські навички зумовлено зміною характеру управлінських ролей після пандемії — нездатність інвестувати в навички лідерства становить значний ризик успіху організацій.

І хоча відбувається відокремлення міжособистісних і технічних навичок, важливо розуміти, що ці поняття не існують ізольовано. Інвестуючи у правильні цифрові та людські компетенції, установи можуть протидіяти наслідкам жорсткого ринку праці та готувати співробітників до подальшого розвитку у професійному середовищі. В результаті буде створена більш стійка робоча сила, здатна адаптуватися до мінливих ринкових тенденцій.

Топ професійних компетенцій у 2023 році

Цифрові навички:

  • Розробка програмного забезпечення Scrum
  • Візуалізація даних
  • Інструменти успіху клієнтів
  • Електронна комерція
  • Програмне забезпечення CRM
  • Дизайн досвіду користувача
  • Гнучка розробка програмного забезпечення
  • Розробка програмного середовища
  • Розробка системного програмного забезпечення
  • Пошукова оптимізація

Людські навички:

  • Сторітелінг
  • Управління змінами
  • Організаційний розвиток
  • Інфлюенсинг
  • Управління людьми
  • Культура
  • Співробітництво
  • Прийняття рішень
  • Комунікабельність
  • Планування

Тенденції: професійні навички 2023 року

Тренд № 1. Компетенції, що найшвидше зростають, — цифрові компетенції

Безперервний розвиток технологій означає, що роботодавці регулярно прагнуть отримувати нові цифрові скіли від потенційних співробітників, а також перекваліфікувати своїх членів команди.

Популярні цифрові навички можуть запропонувати кандидатам кращі довгострокові перспективи працевлаштування, що потенційно є ключовим чинником їхнього зростання.

Тренд № 2. Ключові цифрові навички змінюються суттєвіше, ніж ключові людські

Топ-10 міжособистісних і технічних компетенцій, що найшвидше зростають, значно відрізняється від торішнього звіту. Але цифрові скіли, які повинні йти в ногу з новими технологіями, зазнали найбільших зрушень — лише два з першої десятки залишилися незмінними з минулого року (візуалізація даних і взаємодія з користувачем). Для порівняння, п’ять із десяти людських навичок залишилися незмінними (сторітелінг, управління змінами, інфлюенсинг, прийняття рішень і комунікабельність).

Тож, попит на людські компетенції залишається більш стабільним — емпатія, комунікабельність і лідерство є основою особистого та професійного розвитку, вони потребують постійної практики, щоб краще підтримувати окремих людей і команди.

Якщо цифрові скіли мають життєво важливе значення для створення конкурентоспроможної робочої сили, інвестиції в людські навички можуть виявитися більш довгостроковими, враховуючи, що на них менше впливають технологічні зміни.

Тренд № 3. Компетенції, орієнтовані на досвід користувача, знаходяться на піку зростання

Минулого року дизайн продукту та користувальницький досвід були двома цифровими скілами, що найшвидше зростали. І це свідчить про наростальну увагу до підготовки команд для економіки вражень. Цього року інструменти успіху клієнтів, програмне забезпечення CRM, електронна комерція та дизайн користувальницького досвіду увійшли до десятки технічних навичок.

У світі, який стає більш цифровим, скіли взаємодії з користувачем дозволяють споживачам ефективно та швидко задовольняти свої потреби. Тим часом зростання технологій демонструє принципову важливість цифрових навичок у сферах, традиційно орієнтованих на людські компетенції.

Тренд № 4. Скіли, які поєднують технічні знання й управління проектами, виявилися тими, що найшвидше зростають

Компанії збільшують інвестиції в цифрові навички, і наявність компетенцій, які допомагають організаціям керувати технічними командами та підтримувати їх, стає як ніколи важливою для дотримання внутрішніх термінів і цілей, забезпечення розумного розподілу ресурсів і управління ними, а також підвищення ефективності.

Скіли, що поєднують цифровий і людський досвід, продовжують набувати все більшого значення. Набори навичок Agile та Scrum потребують глибокого розуміння як технічних концепцій, так і міжособистісних характеристик, таких як спілкування, співпраця та планування.

Тренд № 5. Навички візуалізації й аналізу даних продовжують розвиватися та можуть доповнювати традиційні скіли, такі як управління людьми та сторітелінг

Оскільки бізнеси прагнуть отримати вигоду з підходів, заснованих на даних, здатність розуміти та використовувати дані для ефективного спілкування стає обов’язковою компетенцією — незалежно від кар’єри.

Тож, навички роботи з даними тепер необхідні майже для кожної посади в кожній організації. І актуальність підвищення кваліфікації щодо роботи з ними буде продовжувати зростати в міру того, як традиційні людські компетенції, такі як управління персоналом, все більше спиратимуться на дані. А це є неминучим, оскільки операції на основі даних роблять робочі місця більш ефективними, дієвими та справедливими.

Тренд № 6. Управлінські навички, які допомагають командам впроваджувати зміни, є одними з найбільш динамічних

Бізнеси визнають принципову важливість лідерських і управлінських скілів, необхідних для ефективного управління змінами на індивідуальному, командному та організаційному рівнях.

Міжособистісні компетенції в управлінні змінами, організаційному розвитку, культурі та управлінні людьми швидко зростають. Вони допомагають командам долати невизначеність, а організаціям — реалізовувати стратегічні ініціативи, такі як цифрова трансформація. В умовах підвищеної макроекономічної нестабільності, збільшення вимог до менеджерів середньої ланки після пандемії та підвищення вимог до гнучкого робочого середовища важливість цих навичок у 2023 році зростатиме.

Лідерські якості стають все більш потрібними для всіх співробітників, тому в цьому році необхідно буде збільшити інвестиції у ці скіли.

Вони допоможуть пошукачам просунутися кар’єрними сходами, водночас надаючи роботодавцям можливість підтримувати менеджерів, заповнювати прогалини у штаті та переводити свою робочу силу на більш автономні та гнучкі підходи до роботи.

Тренд № 7. Спілкування з колегами, клієнтами та потенційними клієнтами — ключ до гібридної роботи

Ефективний обмін інформацією залишиться життєво важливою компетенцією у 2023 році. Спілкування, інфлюенсинг і сторітелінг залишаються у десятці людських навичок, демонструючи постійну важливість обміну інформацією та переконання. Ці скіли дозволяють ефективно спілкуватися з клієнтами та колегами, проводити управлінські обговорення та спрямовувати безпосередніх підлеглих.

Чітка комунікація стає все більш цінною для бізнесу, а HR-керівники повинні зосередитися на тому, щоб бути щирими, чуйними, гнучкими й адаптивними. Це допоможе компаніям ефективно керувати як внутрішніми, так і зовнішніми зв’язками.

Отже, у 2023 році людські та цифрові компетенції стануть лише більш взаємозалежними. Як міжособистісні, так і технічні навички матимуть попит у роботодавців, а багато з цифрових скілів використовують або удосконалюють традиційні людські компетенції.

Цей ландшафт, що змінюється, тільки зміцнює аргументи на користь навчання протягом усього життя як способу для організацій гарантувати, що їхні співробітники мають навички, необхідні для процвітання та досягнення успіху.


Поділіться з друзями - підтримайте проект