Головна » Для відпочинку » Це цікаво » Ефективне використання електронних баз даних контролюючих органів та усунення дублювання інформації 
Це цікаво

Ефективне використання електронних баз даних контролюючих органів та усунення дублювання інформації 

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Україна взяла курс на цифрову трансформацію та переведення в електронний формат надання адміністративних сервісів, Європейська Бізнес Асоціація пропонує більш ефективно використовувати вже наявні електронні бази даних контролюючих органів та усунути дублювання інформації  (повторні запити однієї і тієї ж інформації в різних звітах). Крім того, більш широко застосовувати електронні форми звітних і первинних облікових форм з цифровими підписами. Для цього, на думку бізнесу, першими кроками можуть бути:

  • Скасування ручного заповнення реквізитів платника податку у податковій звітності, окрім одного ідентифікатора, за яким система розпізнаватиме платника податків;
  • Зменшення кількості однотипних декларацій (інформаційних повідомлень за формою 20-ОПП), які підприємства мають подавати декілька разів на рік, кількості показників, які заповнюються платниками, та кількості додаткових документів.
  • Перехід на регулярний обмін адміністративними даними між державними органами (автоматичне заповнення в податковій звітності даних, які можна отримати від інших органів влади, наприклад реєстр транспортних засобів або нерухомого майна).
  • Спрощення застарілих паперових форм бухгалтерської звітності, зокрема, авансових звітів та способів зберігання первинних документів до них. Практичний досвід показує, що збереження сканкопій чеків є більш довговічним ніж у касовій стрічці. Використання простих цифрових підписів, які дають можливість ідентифікувати особу значно спростило б і пришвидшило всі бізнес-процеси економіки України. На сьогодні ж, відсутні офіційні роз’яснення та судова практика, щодо використання простого електронного підпису, згенерованого на загальновизнаних міжнародних платформах  таких як  «Docusign», «Hellosign» та аналогічних до них. Відповідно, можуть виникати конфлікти щодо визнання контролюючими органами первинних бухгалтерських документів, підписаних таким простими електронним підписом, для цілей податкового і бухгалтерського обліку та звітності, а також для здійснення банківських операцій;
  • Спрощення вимог до подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП. Дана форма повідомлення стала для податкової служби засобом терору компаній та швидкого наповнення бюджету за допомогою штрафних санкцій за неповноту даних чи помилки в заповненні форми;
  • Спрощення адміністрування податку на додану вартість. Правила та форми заповнення декларацій, податкових накладних, розрахунків коригування та таблиць інформації до них мають бути однозначно зрозумілими, як для податківців всіх регіонів України так і бухгалтерів компаній. Сервісну функцію податкової служби слід розвивати більш успішно.
Читати по темі:  Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом

Відповідно, Європейська Бізнес Асоціація звернулася до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України з проханням сприяти імплементації ініціатив Асоціації. Наші експерти готові долучитися до роботи із напрацювання законодавчих змін для дерегуляції бізнесу.

Тож ми закликаємо державні органи до діалогу та напрацювання уніфікованої позиції з цього питання.

 

 

ЄБА


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Наша розсилка

Події

червень, 2021

X