Головна » Власнику бізнеса » Організація бізнесу » Практична інструкція на тему Як створити Громадську організацію в Україні
Організація бізнесу

Практична інструкція на тему Як створити Громадську організацію в Україні

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Стаття написана на основі власного досвіду і в деяких моментах може мати суб’єктивну інформацію.

  1. Визначаємось. Ви маєте знати, навіщо воно вам і іншим. Якщо ви з цим не визначились, то полиште це все. Як визначитись – говоріть. Кожен з кожним, на зборах всіх або частин. Або проведіть стратегічну сесію з фасілітатором, де проговоріть такі дивні речі, як спільні цінності, принципи, місію, мету, хто може бути членом організації і навіщо це йому, а також за рахунок чого це все буде існувати. Оце все занотуйте – потім знадобиться. Також на цих попередніх зборах (а їх може і має бути кілька) домовтеся, як ви будете приймати рішення, голосувати і т.ін. Ці всі речі мають бути прописані в документах, які ви ніби-то обговорюєте під час установчих зборів, але потрібно розуміти, що самі установчі збори – це ритуальні танці для збору підписів, а основні положення документів мають бути сформульовані і записані в документи заздалегідь. І всі ці документи мають бути сформульовані юридичною мовою, тож, проконсультуйтесь у фахового юриста. Виділені жирним в наступному пункті протокол, статут, реєстри – обов’язкові документи, скачати їхні кози можна на сайті онлайн-будинку Юстиції. (https://online.minjust.gov.ua/dokumenty/go).
  2. Проводимо Установчі збори. Під протокол. З порядком денним. З паперовими підписами під реєстром присутніх. Тааак, це нудно і нєсоврємєнно, але це вимога законодавства, і якщо ви цього не зробите одразу, то будете, як я, ганяти по всьому Києву, щоб знов підписати і перепідписати. На цих самих зборах ви маєте також зібрати підписи на останній сторінці Статуту. І воно має співпадати – скільки народу було в реєстрі і в протоколі. Ці люди є засновниками організації, їхні прізвища (з ІД та паспортними даними) будуть висіти на сайті Мінюсту в реєстрі організацій. Тож, якщо хтось не хоче там світитись, то одразу про це їх попередьте. І взагалі, засновників має бути мінімум 3, тож, якщо всім решті непринципово, то краще обмежитись найменшою кількістю. Також на цих зборах ви оберете керівні органи. Ці люди також будуть світитись у відкритих реєстрах, тож вони мають про це знати і бути згодні. Причому, зауважте, що якщо їх немає в протоколі, то вони мають написати письмову згоду на обрання. І реєстр керівників з кодами та паспортними даними та підписами також треба зробити. Документів зробіть одразу кілька копій, бо і мінюст, і податкова, і банки хочуть бачити (а дехто навіть і забрати) оригінал.
  3. Реєструємось. Про онлайн-будинок Юстиції. Для цілей реєстрації ГО він не призначений (що б там не писали в ЗМІ та пресслужбі). Зареєструвати організацію можна тільки в Територіальному відділенні юстиції, і знайти їхній перелік можна на сайті Мінюсту, але все одно дзвоніть на їхні гарячі лінії, бо… на заборі теж написано. Приготуйтесь прийти кілька разів. Причому в моєму випадку треба було спробувати подати документи в інший кабінет за один прихід. Бо різні там є люди, скажемо толерантно. І беріть із собою ноутбук і флешку. Можливо якісь документи можна буде поправити на місці. Фінальні копії документів сфотографуйте, на всяк випадок. Бо те, що потрапляє в Мінюст, назад вам не видається. Вам потім дадуть опис прийнятих документів із кодовим номером, за яким всі можуть ознайомитись з документами, але там кріпляться тільки Статут і виписка в форматі док. Так що сфотографуйте або відскануйте виписку і опис.
  4. Податкова. Ви маєте подати документи на постановку в реєстр неприбуткових організацій. Там все достатньо просто, пару ксерокопій виписки та опису і заява. Кажуть, що жодна громадська організація ще не була прибутковою, просто в статуті мають бути написані правильні слова про неприбутковість і розподілення прибутків. В козі Статуту вони є, просто не викидайте їх. За 2 тижні маєте все отримати.
  5. Печатка. Кажуть, що вона необов’язкова, і можна зробити в будь-якій підворітні, але ж… най буде, бо вона необов’язкова тільки для державних організацій, а решта ще можуть про це не знати. Але за законом печатка необов’язкова.
  6. Банк. Для відкриття рахунку всі банки, в які я зверталась, вимагали нотаріально завірену картку з підписами. В Києві мінімальна сума – 200 грн, але можна знайти і 300, і 500, і навіть 600. При чому реєстр нотаріусів на сайті мінюсту неактуальний. Шукайте як хочете. А ще банки хочуть бачити наказ про призначення, і протокол установчих зборів. А ще деякі банки (згодом будуть всі, я думаю) дають ключ електронно-цифрового підпису. Це краще, ніж печатка, захистить ваші дані.
  7. Члени організації. Підготуйте необхідні документи (можна, до речі, все записати в Статут, а можна зробити окреме Положення), де пропишіть, яким чином хто кому що подає, хто і як голосує – коза заяви, реквізити для сплати внесків. Ці всі речі бажано також проголосувати на установчих зборах, але можна і пізніше.
  8. Облікова політика. Знайдіть бухгалтера, або спробуйте зробити самостійно. Але цей документ має бути. Там має бути описано в тому числі і які дані вам потрібно буде збирати, щоб здавати звіти.
  9. Документообіг. Заведіть папку, файлики для паперових, визначиться із нумерацієй документів. Заведіть папку в якомусь сховищі для електронних. Будьте готові до того, що їхня кількість може неконтрольовано зростати, тож – ріжте все, що непотрібно, намагайтесь все, що необов’язково, зберігати в електронному вигляді, підписувати ЕЦП.
І всьо, нарешті можна вже щось робити!
 
Автор: Лугова Ольга, голова ГО “УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ ОДОО”
 
Джерело: Фейсбук

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.


Поділіться з друзями - підтримайте проект

Додати коментар

Клікніть, щоб прокоментувати

three × 3 =

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Пошук від Google

Наша розсилка

Мудра думка

Багатьом не подобаються зміни, але ми повинні навчитися приймати їх. Особливо якщо альтернатива змінам — це катастрофа

— Ілон Маск

Події

Ми в Instagram

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: