Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Ініціативи законотворців » СФР – маски шоу чи боротьба аналітиків зі злочинами
Ініціативи законотворців Аналітика

СФР – маски шоу чи боротьба аналітиків зі злочинами

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Восени, зазвичай, після повернення  із відпусток відновлюють свою діяльність всі гілки влади. В тому числі і законодавча. Однак останнім часом, ініціюють закони в Україні здебільшого їх виконавці. Як ось ініціатива міністру фінансів України О. Данилюка, стосовно Служби фінансових розслідувань (СФР). Відновилась робота по створенню СФР. Розмови про це ведуться ще з кінця 2016 року, але дійти згоди поки що не вдалося. 

Як зазначив сам міністр: “Вже більше півроку ми боремося за створення Служби фінансових розслідувань. Законопроект готовий до прийняття та втілення. Створення Служби фінансових розслідувань та її дієва робота — найсерйозніша загроза розпорядникам тіньових потоків, контрабандистам, схемникам та конвертаційним центрам. Це можливість справжньої детінізації економіки та боротьби з реальними фінансовими злочинцями, а не “маски-шоу” до бізнесу, як це відбувалось усі ці роки.

Якщо ви підтримуйте створення нового незалежного органу, ставте лайк і поширюйте це повідомлення. Для успіху цієї справи потрібна значна суспільна підтримка і увага.”, – попросив підтримки суспільства О. Данилюк у своїй сторінці в одній із соцмереж.

Що таке Служба фінансових розслідувань і навіщо вона потрібна?

Служба фінансових розслідувань – структура, що запобігатиме та розслідуватиме кримінальні правопорушення у сфері фінансів.

Під список незаконних дій, якими опікуватиметься нова структура, підпадуть ті, об’єктами яких є наступні 7 сфер:

  • формування та використання фінансових ресурсів;
  • функціонування грошової та банківської системи;
  • порядок фінансування політичних партій
  • випуск та обіг цінних паперів;
  • фінансування та оподоткування підприємницької діяльності;
  • обіг підакцизних товарів.

Перелік чималий, однак чітко визначений. Це дозволить не тільки уникнути існуючого безладу у розподілі обов’язків контролюючих структур, але й відпочатку сфокусує службу на виконанні конкретних функцій.

Однією з найбільш важливих із них стане аналітична спрямованість структури. Саме завдяки досвіченому персоналу з вийнятковими аналітичними здібностями планується забезпечити результативність проведених розслідувань. Як наслідок, представники СФР зможуть завітати до підприємства лише маючи беззаперечні докази та відповідне рішення суду. Це також дозволить підвищити рівень довіри до служби як такої, що веде оперативно-розшукову діяльність.

Структура СФР

Стуруктуру СФР утворюватимуть різні підрозділи, основними з яких будуть:

  • інформаційно-аналітичні,
  • оперативно-технічні,
  • міжнародного співробітництва,
  •  підрозділи детективів

Саме останні відповідатимуть за збір інформації про існуючі правопорушення, створення інформаційних системи даних та проведення оперативно-розшукової діяльності. “Універсальних солдатів” СФР готуватиме протягом обов’язкового шестимісячного стажування, передбаченого у випадку, якщо кандидат не мав раніше справу із оперативно-розшуковою діяльністю.

Прозорість роботи усієї структури забезпечить проведення щорічного аудиту. Перевірку здійснюватимуть українські та іноземні незалежні експерти. Також при СФР буде створено громадську раду, до складу якої увійдуть представники компетентних суспільних об’єднань та засобів масової інформації.

Керівник СФР

 Кабмін призначає кожні 5 років без права займати посаду два строки підряд. Ним може стати лише громадянин України з вищою юридичною або економічною освітою, що має стаж роботи не менше 15 років. Також обов’язковою умовою відбору стане знання іноземних мов та досвід співпраці із іноземними інституціями. Якщо претендент коли-небудь входив до складу керівництва політичних партій, його кандидатура автоматично знімається з конкурсу.

Керівник відповідатиме за центральне управління та не більш ніж 7 утворених територіальних управлінь, що дозволить максимально зменшити корупційні ризики. За відсутності представництв у кожному обласному центрі, підхід “піти і домовитися” з відповідальним за справу більше не працюватиме, а керівник найближчого підрозділу наврядче виявиться сватом чи братом вашого близького друга або знайомого.

Керівник, перший заступник та заступник керівника призначаються Кабінетом міністрів. Для забезпечення прозорості їх відбору, створюється спеціальна комісія. Її членами зможуть стати представники громадськості, наукової спільноти та іноземних держав.

За конкурсом у керівники Служби фінансових розслідувань зможе спостерігати кожен у режимі реального часу. Сайт Кабінету міністрів забезпечуватиме відео- та аудіо-трансляцію процесу.

Порядок відбору детективів затверджує керівник СФР. Обов’язкові етапи відбору – застосування поліграфу та психологічне тестування. Їх проводять спеціалісти підрозділів внутрішнього контролю СФР, які опісля зобов’язані знищити отримані про працівника дані протягом 14 днів.

Зарплата в СФР: я теж так хочу жити…

Справжній резонанс викликали розміри заробітних плат працівників служби, передбачені законопроектом. Якщо СФР почне функціонувати вже після травня цього року, оплата праці працівників служби виглядатиме наступним чином:

  • керівник Служби фінансових розслідувань отримає 64 тис гривень;
  • перший заступник та заступник керівника СФР – 56 тис.;
  • керівник управління – 45 тис.;
  • начальник відділу центрального апарату – 42 тис.;
  • його заступник – 40 тис;
  • Начальник відділу – 38 тис.;
  • заступник начальника відділу – 37 тис;
  • старший детектив – 35 тис.;
  • детектив – 32 тис. гривень.

Частина громадян сприйняла такі винагороди як надто високі та невиправдані. Зважаючи на неефективність наявних служб, що протидіють економічним злочинам, безпідставною таку думку назвати важко. Однак, варто погодитися, що достойна винагорода працівникам – ще один засіб, аби уникнути створення корупційних схем усередині структури.

І на останок, громадське обговорення СФР триває і досі. Тож долучайтеся – процес поновився! А так як, раніше неодноразово наголошували і міністр фінансів і прем’єр міністр, про нагальну необхідність скорішого створення нового інститут, то сам процес обіцяє бути швидким. До кінця 2017 року залишились лічені тиждні…


Поділіться з друзями - підтримайте проект