Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Аналітика » СМКОР щож буде далі?… Влада нова, а радники старі.
Аналітика

СМКОР щож буде далі?… Влада нова, а радники старі.

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email
Олександр Данилюк та уряд Гройсмана запровадили СМКОР, метою якої замість запровадження системи управління ризиками став збір коштів до бюджету, в основному за рахунок малого та середнього бізнесу, що створило судові прецеденти та обвинувачення екс-міністра фінансів Данилюка, а нині радника Зеленського, у підписанні злочинного наказу про запровадження порядку зупинення реєстрації податкових накладних № 567.
 
Так, Солом`янський суд м. Києва своїм рішенням зобов’язав слідчих Національного бюро розслідувань внести заяву про злочин міністра Данилюка проти МСБ до єдиного реєстру відкритих справ!
На сьогоднішній день діє постанова КМУ про затвердження порядків зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 21.02.2018 р. № 117, останніми змінами до якої від 24.04.2019 р. (постанова КМУ № 391) поступово весь тягар адміністрування ПДВ переміщується саме на малий бізнес, що не тільки продовжує практику попереднього наказу, але і цілеспрямовано направлено на винищення малого бізнесу.
 
Яким чином? Відповідаю.
 
Блокування ПН/РК по факту в основному відбувається внаслідок включення платників до переліку ризикових СГ на підставі незаконних критеріїв ризиковості платників податку, затверджених лише листом ДФСУ.
 
З 11 травня 2019 р. новим порядком встановлено, що всі рішення по розблокуванню ПН/РК по таких платниках будуть прийматись ДФС України (Львівська пл.), а не регіональними комісіями, що є поверненням до практики 2017 р. (вочевидь, 30-ти мільйонників (тих, у кого обсяг постачання був від 30 млн. грн. за місяць) було замало, а тому ДФС України знову все перебрала на себе).
 
Однак на відміну від практики 2017 року право на адміністративне оскарження по рішенням ДФС України про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН СКАСОВАНО взагалі і залишено тільки право на оскарження у суді, що є порушенням ст. 56 ПКУ, яка надає право на адміністративне оскарження будь-якого рішення ДФС!!!
 
Скільки часу розглядаються такі справи у судах? Іноді більше року. Чи доживе платник до остаточного рішення суду, якщо вважати, що його контрагент залишається без права на податковий кредит, а суди будуть завалені ще більше позовами платників, питання риторичне.
 
Чому саме під ці норми попаде саме малий та середній бізнес? Тому що в показники, що дозволяють не моніторити ПН/РК представників малого бізнесу, введені АБСОЛЮТНІ ПОКАЗНИКИ СПЛАТИ ПДВ ДО БЮДЖЕТУ (20 тис. грн. за попередній місяць для тих, у кого обсяг постачання не перевищує 500 тис. грн. в місяць) або 400 тис. грн. за останні 12 місяців для тих платників, хто має податкове навантаження по всіх податках та зборах понад 5%.
 
Для кого запроваджені ці абсолютні показники? Точно під певні категорії платників за принципом – цих не чіпляємо. А тих, хто платить нижче 400 тис. грн. ПДВ в рік – не шкода. Хай йдуть у суди. Поки щось доведуть – або їх не буде, або їх контрагентів. Головне, що за цей час пройдуть парламентські вибори та фінансовий ресурс на вибори буде зібраний (ДФС України легше будувати відповідну фінансову корупційну вертикаль та направляти потік у потрібну кишеню, ніж забезпечувати потік з нижчих ланок).
 
А тому зрозуміло, чому так поспішали до президентських виборів:
 
1. Завершити конкурс та призначити нового голову ДПС (С.Верланова) – навіть оголосивши це призначення до моменту винесення офіційного рішення конкурсної комісії (комісію це також не зупинило та, втративши почуття самозбереження, відповідне рішення таки було прийнято.
 
2. У терміновому порядку, докладаючи великих зусиль, протиснути проект постанови про внесення змін до постанови № 117, здійснюючи тиск на ДРС України.
 
Але знову слід нагадати – біля витоків СМКОР стояв пан Данилюк.
 
Сьогодні пан Данилюк розповідає про те, що СМКОР в принципі не має бути! 8-O 
 
Однак його справа живе та “прогресує”, влаштовуючи “танці на кістках” малого бізнесу. Плодами цієї справи продовжують користуватись нині діючі призначенці з їх бенефіціарами.
 
А ще це виглядає, як помста малому бізнесу за 75%. Але можу із впевненістю запевнити, що в цих змінах є тільки “бізнес”, і нічого особистого. Керувати пригніченими та з купою проблем легше. “Бізнес” та “фінансові плани” на таких також будувати набагато простіше.
 
Я все правильно зрозуміла, пан Гройсман та пан Данилюк?
 
А тому вимагаємо визнання постанови КМУ № 117 від 21.02.2018 р. антиконституційною, такою, що суперечить принципам оподаткування, а тому незаконною, як і всі дії ДФС з блокування ПН/РК, та скасування цієї постанови.
 
Останні рішення суду підтверджують незаконність процедур блокування, але вони ще не бачили останніх змін до цієї постанови. Але це вже окремі справи та окремі позови.

Поділіться з друзями - підтримайте проект