Головна » Бухгалтеру » Софт » Заміна 1C та BAS
Софт

Заміна 1C та BAS

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Вступ…

Автоматизація бізнес-процесів будь-якого підприємства є невід’ємною частиною та запорукою його розвитку. Програмні рішення дозволяють комплексно та гнучко підходити до посилення конкурентних позицій та зберігати унікальність. У свою чергу, актуалізація та оновлення програмних продуктів повинні відповідати актуальним вимогам та трендам на ринку. Автоматизація бізнес-процесів будь-якого бізнесу є невід’ємною частиною та запорукою його розвитку. Програмні рішення дозволяють комплексно та гнучко підходити до посилення конкурентних позицій та зберігати унікальність. У свою чергу, актуалізація та оновлення програмних продуктів повинні відповідати актуальним вимогам та трендам на ринку.

Сучасні реалії ведення бізнесу в Україні вимагають пошуку альтернативного продукту та заміни монополіста рішень для автоматизації бізнесу таких як 1С та BAS. Також, поруч із цим, зміна програмного продукту вимагає і навчання персоналу, переорієнтації на нові стандарти ведення обліку. Саме опір змінам, який чинять працівники, вартість аналогів програмних  продуктів найбільше стримує власників бізнесу до пошуку альтернатив звичних програм 1С та BAS.

В Україні існують аналоги 1С і знайти рішення, яке повністю задовольнить потреби бізнесу, цілком можливо. Саме з цим ми вам допоможемо розібратись у цій статті. Тож давайте розглянемо основні продукти, з якими щоденно доводиться працювати та їхні альтернативи і можливості швидкого та менш болісного переходу.

Зміст Сховати
2 То чи існують аналоги 1С в Україні?
2.1 Альтернативи 1С та BAS розроблені в Україні

Чим відрізняється 1С і BAS від своїх конкурентів?

Те що в SAP, Microsoft чи Oracle працює вже сьогодні, в 1С з’явиться лише за декілька років, або не буде реалізовано взагалі.

Так, ні для кого не секрет, що саме лінійки версій цих програмних продуктів займають до 90% усього ринку програмних рішень, які використовують українські підприємства та установи. Серед найбільш популярних конфігурацій для великого бізнесу є:

  • 1С Управління виробничим підприємством та BAS ERP (Business automation software for enterprise resource planning), які розроблені з урахуванням кращих практик автоматизації великого бізнесу і враховують специфіку регламентованого обліку в Україні. Особливу увагу під час їх розробки було приділено реалізації функціональних можливостей, затребуваних великими підприємствами різних напрямків діяльності, зокрема з технічно складним виробництвом.
  • Середній бізнес найчастіше для автоматизації своїх бізнес-процесів використовує популярні 1С Управління торговим підприємством, BAS КУП (Business automation software for іntegrated enterprise management), що розроблені для забезпечення ведення управлінського та регламентованого обліку з урахуванням специфіки діяльності підприємств.
  • Такі версії, як 1С УНФ (Управління невеликою фірмою), 1С УТ (Управління торгівлею), 1С Роздрібна торгівля, BAS УТ (Business automation software for trade management), BAS SB (Business automation software for small company), BAS Роздріб (Business automation software for retail), які не переобтяжені зайвою функціональністю, мають достатній спектр обліку і їх можна легко налаштувати на особливості управлінського обліку в компанії без ведення бухгалтерського обліку, що пояснюється переважно використанням їх для спрощеної системи оподаткування суб’єкта господарювання, призначені для малих підприємств.
  • Для автоматизованого ведення лише бухгалтерського обліку і комплексного формування регламентної звітності досі популярними є 1С Бухгалтерія для України та BAS Бухгалтерія (Business automation software for accounting).
  • Окремо також можна виділити спеціалізовані рішення, наприклад 1С Зарплата і управління персоналом, BAS Документообіг (Business automation software for document management. CORP) та інші програмні продукти для обліку в ЖКГ, торгівлі, готельно-ресторанному бізнесі, агросекторі, автосервісах, логістиці тощо.

1С та BAS – єдина технологічна платформа, яка розробляється в росії. Лише локалізація під українське законодавство робиться силами українських розробників.  Це означає, що ядро системи на якій працює більшість українських підприємств – є російським і може бути додатковим важелем впливу ворожої країни на нашу економіку.

Також потрібно сказати, що 1С починала свій розвиток, як програма для бухгалтерського обліку, потім еволюціонувала до рішення для обліку підприємства і тільки декілька останніх років наближається до повноцінної ERP системи, системи саме для управління підприємством.

Якщо порівнювати 1С з українськими чи західними аналогами, такими як IT-enterprise, SAP, Microsoft чи Oracle, то ці платформи починали свій шлях одразу, як рішення для управління підприємством. Методології і підходи закладені в них, є більш зрілими та досконалими. І саме з західних аналогів 1С запозичує алгоритми роботи для своєї системи, відповідно те що в SAP, Microsoft чи Oracle працює вже сьогодні, в 1С з’явиться лише за декілька років, або не буде реалізовано взагалі .

То чи існують аналоги 1С в Україні?

Насправді не існує 100% аналогів за функціоналом. Але ми зібрали список альтернативних продуктів, які можуть закрити більшість завдань вашого підприємства.

Альтернативи 1С та BAS розроблені в Україні

IT-Enterprise має хороший функціонал для середніх та великих підприємств

IT-Enterprise – сучасна система управління підприємством від однойменної компанії IT-Enterprise, відомої своїм рішенням SmartTender (офіційний майданчик державних тендерів Prozorro та аукціонів Prozorro.Продажі, Найбільша платформа комерційних закупівель). Це потужний інструмент для реінжинірингу й оптимізації бізнес-процесів. Це повнофункціональна ERP-система, що включає в себе системи MRP II, MES, APS, EAM, SCM і CRM. Рішення компанії постачаються по моделях хмарного сервісу (SaaS) та ліцензування на обладнанні замовника (on-premise). Створено сучасне IT- і бізнес-рішення із дотриманням принципів Industry 4.0

Лінійка програмних продуктів MASTER від компанії IT-Enterprise розроблена для українського ринку

В одній програмі можна одночасно вести облік діяльності необмеженої кількості юридичних осіб. Звітність формується окремо для кожного підприємства, а довідники контрагентів, співробітників та номенклатури – спільні. Створені для українського ринку та відповідає чинному законодавству України. Доступні у хмарному та стаціонарному рішеннях.

ДЕБЕТ Плюс є схожою за функціоналом до 1С Підприємство

«Дебет Плюс» – українська компанія-розробник програмного забезпечення для автоматизації бухгалтерського, оперативного та фінансового обліку. Система управління підприємством “ДЕБЕТ Плюс” має модульну структуру, що дає можливість замовнику підібрати оптимальний комплект поставки, з функціональністю, що відповідає потребам підприємства. Спеціально розроблені конфігурації програмного комплексу «Дебет Плюс» дозволяють використовувати його для автоматизації: бюджетних організацій, відділів освіти, закладів охорони здоров’я (КНП), органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, підприємств сільського господарства, виробничих, торгових, будівельних підприємств, готелів і ресторанів.

A5 ERP дозволяє керувати бухгалтерією та обліком персоналу через браузер

Компанія A5 Systems розробляє рішення для автоматизації бухгалтерського та фінансового обліку, управління бізнес-процесами, а також для комплексного ведення кадрових питань компанії. Представлена лінійкою програмних продуктів А5 Зарплата (автоматизація розрахунку зарплати, виплат і звітності відповідно до календаря бухгалтера), А5 Персонал (включає в себе  повний цикл процесів управління персоналом та електронний кадровий документообіг) та А5 Бухгалтерія (комплексна автоматизація всіх ділянок бухгалтерського обліку, відповідно до вимог українського законодавства). Програмний продукт задовольнить потреби ведення бухгалтерського і кадрового обліку як комерційних підприємств, так і бюджетних установ та організацій.

Dilovod хороший варіант для невеликих сервісних, торгових чи виробничих компаній

Рішення для автоматизації Dilovod позиціонується як український онлайн-сервіс для ведення управлінського, бухгалтерського обліку та складання звітності. Розробники стверджують, що Dilovod спрощує роботу підприємців та бухгалтерів, робить її більш ефективною, допомагаючи тим самим звільнити час і зберегти баланс між роботою та особистим життям. Представлено функціонал ведення обліку як фізичних, так і юридичних осіб, зокрема для магазину одягу, магазину продуктів, інтернет-магазину, виробництва, надання професійних послуг, кафе та ресторанів. Доступний широкий вибір тарифних планів, які включають набір потрібного функціоналу за відповідну плату,  а також додаткові інтеграції з логістичними компаніями, банками, інтернет-майданчиками тощо.

Bookkeeper повноцінна онлайн бухгалтерія для середнього підприємства

Bookkeeper – сучасна онлайн бухгалтерія, що дозволяє вести облік діяльності, складати та подавати звітність підприємств і ФОП всіх систем оподаткування та неприбуткових організацій з будь-якого пристрою. У сервісі для ведення бухгалтерії онлайн реалізований функціонал для вирішення актуальних задач малого та середнього бізнесу, а також некомерційних підприємств. За допомогою віддаленої бухгалтерії кожен користувач зможе самостійно проводити операції та розрахунки, вести оперативний облік торгівлі, сформувати регламентовані звіти та здати електронну звітність. Передбачена також можливість ведення обліку декількох організацій в одній базі. Варто зазначити, що програма досить нова, відгуків про її використання не так багато, з огляду на позиціонування продукту, покриває достатній функціонал ведення регламентованого обліку.

Finmap зручний онлайн-сервіс для бухгалтерії вашого ФОП

Досить розрекламований на сьогодні Finmap – сервіс для ведення обліку грошей для сучасного бізнесу. Він синхронізується з рахунками користувачів через API, дозволяє налаштувати графік платежів, делегувати процес внесення даних та аналізувати фінансові операції. Цей сервіс буде корисним для малих та середніх підприємств, яким потрібно вести управлінський облік, облік грошових коштів та доходів і витрат касовим методом. Однак, активно розвивається, і, враховуючи, що співвласниками компанії є співвласник Монобанку, можна очікувати розширення функціоналу і перетворення сервісу у повноцінний програмний продукт для обліку.

Універсал 9 – оптимальне співвідношення ціна / функціональність для середнього бізнесу

Українська компанія «СофтПро» має досвід розробки програмних продуктів для автоматизації підприємств різних сфер бізнесу з 1992 року, представлена програмним продуктом Універсал 7. “Універсал” забезпечує комплексну автоматизацію різних бізнес-процесів, робить їх прозорими і легко керованими. Представлене сімейство програмного забезпечення трьома продуктами:  Універсал 7 ERP – комплексна система управління ресурсами підприємства, орієнтована на середні і великі підприємства і організації; Універсал MBE – оптимальне співвідношення ціна / продуктивність для середнього бізнесу; Універсал SBE – легке програмне рішення, що забезпечує все необхідне для ведення обліку на невеликому підприємстві.

АБ Офіс стабільно працює більше 15 років

Система обробки даних АБ ОФІС – програмний продукт для ведення бухгалтерського та оперативного обліку, гнучкий та легкий в адаптації комплекс для обробки та аналізу даних, платформа для зручного створення надійних прикладних систем для різних сфер застосування. Розробка різних прикладних програм однойменної компанії ведеться із 1995 року та також має типові рішення для бухгалтерського обліку, профільні модулі до програми, такі як експорт, імпорт, давальницька сировина, робота з підакцизними товарами тощо, та комплексні конфігурації – аптека, їдальня, супермаркет, прокат, оптика та інші.

QUINCEFIN повноцінна онлайн ERP платформа для малого та середнього бізнесу

QUINCEFIN – українська облікова система для товарно-складського обліку, ведення продажів або виробництва. Це хмарна облікова система для малого та середнього бізнесу, що включає у себе весь необхідний функціонал. Програмний сервіс наразі перебуває у постійному розвитку та адаптації до сучасних трендів ведення бізнесу. Доступний функціонал для продажу, закупівель, виробництва, складу, фінансів та аналітики.

SMARTFIN.UA потужний інструмент бухгалтера для обліку декількох підприємств

SMARTFIN.UA – це бухгалтерська програма, в якій є все необхідне для ведення ФОП: зарплата, кадри, облік, подання звітності. Також є можливість ведення декількох організацій як для власника бізнесу, так і для бухгалтерів, які надають послуги багатьом підприємцям. “Зарплатна” ділянка в онлайн-бухгалтерії SMARTFIN.UA максимально функціональна та оптимізована під потреби малого та середнього бізнесу. Передбачена можливість будувати графіки виходів, змінності, з неповним часом роботи, з підсумованим обліком тощо. Доступні також шаблони усіх необхідних кадрових документів, сформовані звіти можна легко подати у контролюючі органи через власний робочий кабінет програми. Автоматизовано облік операцій з придбання та реалізації товарів і послуг, формуються рахунки на оплату, прибуткові і видаткові накладні, акти виконаних робіт і наданих послуг та відповідні звіти щодо взаєморозрахунків. Наявний достатній функціонал обліку грошових коштів через банк та касу, а також формування типових для бухгалтерів звітів, зокрема оборотно-сальдових виписок.

FIT-Бюджет є хорошим інструментом для бюджетних організацій

Відомий у професійних колах сайт для бухгалтерів-бюджетників buhgalter.com.ua, журнал «Бюджетна бухгалтерія» та інтелектуальна бухгалтерська система знань Factor доповнились програмним продуктом FIT-Бюджет від розробників компанії Factor.Media. FIT-Бюджет – онлайн-бухгалтерія бюджетної установи в одній онлайн-платформі: казначейство, облік, заробітна плата та звітність. Незалежно від виду бюджетної установи: ОТГ, навчальний заклад, комунальна установа чи інші, якщо установа є розпорядником бюджетних коштів, то FIT-Бюджет повністю відповідає всім вимогам бухгалтерів таких установ. Пропонуються різні варіанти наповнення програмного продукту, залежно від обраного тарифного плану.

PERFECTUM CRM+ERP – більше ніж CRM система для всієї компанії

Компанія Perfectum на ринку ІТ з 2010 року, яка займається розробленням програмного забезпечення для консолідація даних в одній CRM/ERP системі. Представлені варіанти як хмарного, так і коробкового рішення продуктів з можливістю налаштування обраного варіанту під бізнес-процеси компанії. Окрім обраного рішення компанії, доступні також додаткові модулі та інтеграції і додатки, розроблені самою компанією. Архітектура системи розроблена із використанням: JavaScript, JQUERY,  CSS, HMTL, php, Codeignitor, база даних – MySQL. Лінійка представлена такими різновидами програмного забезпечення:

  • CRM версія – передбачає функціонал для ведення продажів послуг: усі необхідні модулі для проведення продажів послуг; облік і аналітика; електронний документообіг.
  • Project версія – система для управління проектами, що включає: усі необхідні модулі для виконання проектів; облік часу і завдань; спринти і спілкування з командою.
  • Retail версія – передбачає функціонал для управління товарами: усі необхідні модулі для торгівлі товарами; складський облік і аналітика; електронний документообіг.
  • ERP версія – Enterprise-рішення для середнього бізнесу із максимальною функціональністю.
  • MAXI версія – найповніша версія компанії, включає функціонал CRM, PROJECT, RETAIL-версій та усі доступні модулі.

Альтернативи 1С та BAS від закордонних розробників

Найпопулярнішими альтернативами від іноземних розробників є програмні продукти від SAP, Microsoft, Oracle та Odoo.

SAP – це потужна система із безліччю можливостей

SAP – німецька корпорація — розробник програмного забезпечення та надавач послуг консалтингу, яка виробляє корпоративне програмне забезпечення та забезпечує підтримку програм для компаній будь-якого розміру в усьому світі.

SAP S/4HANA – це досконала система планування ресурсів підприємства (ERP) із вбудованими інтелектуальними технологіями, зокрема штучним інтелектом, машинним навчанням і розширеною аналітикою. За допомогою неї компанії можуть впроваджувати бізнес-моделі, миттєво керувати змінами робочих процесів, організовувати внутрішні та зовнішні ресурси та застосовувати прогнозні функції штучного інтелекту.

Інший продукт SAP Business One – це доступний спосіб керувати всім бізнесом – від бухгалтерського обліку та фінансів, закупівель, інвентаризації, продажів і відносин із клієнтами, а також управління проєктами до операцій та людських ресурсів. SAP Business One допомагає впорядкувати процеси, отримати краще уявлення власнику про бізнес, підвищує швидкість опрацювання інформації та прийняття рішень в реальному часі. Таким чином, SAP Business One — це єдине інтегроване рішення, яке забезпечує чітку видимість всього вашого бізнесу та повний контроль над кожним аспектом вашої діяльності.

Створена екосистема, на основі даного програмного продукту, фіксує всю важливу бізнес-інформацію для швидкого доступу та використання по всій компанії. На відміну від пакетів бухгалтерського обліку та електронних таблиць, забезпечує те, що вам потрібно для керування ключовими сферами бізнесу. Оскільки кожен бізнес відрізняється, SAP Business One розроблено з урахуванням гнучкості. Незалежно від того, чи він розгорнутий на місці чи в хмарі, ви можете отримати доступ до SAP Business One в будь-який час і в будь-якому місці за допомогою будь-якого мобільного пристрою. А оскільки SAP Business One працює як на платформах SAP HANA, так і на серверах Microsoft SQL, ви можете вибрати той, який найкраще підходить для вашого бізнесу. Більше того, ваші співробітники можуть почати використовувати його з першого дня.

У міру зростання вашого бізнесу, ви можете налаштувати та розширити SAP Business One, щоб задовольнити свої потреби, що розвиваються. SAP Business One підтримує 28 мов і 44 версії для окремих країн, які поставляються та підтримуються локально розгалуженою мережею з понад 800 партнерів SAP Business One.

Microsoft Dynamics – інтегрована комплексна система управління підприємством

Вона об’єднує можливості фінансового управління, аналізу стану бізнесу, управління виробництвом, дистрибуцією, електронною комерцією та взаємовідносинами з клієнтами. Легке у використанні, це рішення допомагає вам підвищити ефективність діяльності вашої компанії, рівень обслуговування і ступінь задоволеності ваших клієнтів.

Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (раніше Microsoft Dynamics AX) сучасна комплексна ERP система, що дозволяє управляти ресурсами підприємств корпоративного масштабу. Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations акумулює в собі найсучасніші і актуальні ERP, СRM і BI-процеси, охоплює всі сфери діяльності підприємства і дозволяє перевести в цифрове середовище  всі бізнес-процеси. При необхідності, функціональність даної ERP системи може бути доповнена і розширена індивідуальними рішеннями, що увібрали в себе кращі світові галузеві практики ведення бізнесу.  Розроблена на базі сучасної, технологічної платформи, забезпечує гнучку масштабованість, швидке розгортання і простоту адміністрування, тим самим істотно знижує загальну вартість придбання даної системи. Може бути розгорнута як в хмарі, що дозволяє значно вивільнити ресурси, перенаправивши їх з обслуговування ІТ інфраструктури на розвиток і зростання бізнесу, так і на власній IT інфраструктурі, або з використанням гібридної моделі, при якій в хмару перекладається лише частина інфраструктури компанії.

Dynamics 365 Business Central (раніше – Microsoft Dynamics NAV) допомагає компаніям інтегрувати свої фінансові відділи, відділи продажів, виробництва, обслуговування та операцій. Завдяки цьому, вони отримують точний і вичерпний огляд свого бізнесу, що спрощує бізнес-процеси, покращує взаємодію з клієнтами та полегшує прийняття рішень. Business Central об’єднує співробітників і спрощує обмін даними між людьми в організації. Він допомагає виявляти тенденції, запобігає проблемам і забезпечує комфортний користувацький досвід, доступний і захищений на всіх потрібних девайсах. Він також надає глибокі інсайти та аналіз даних у різних параметрах для швидкої генерації кастомізованих звітів.

Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (СRM) – набір сучасних, хмарних інтелектуальних додатків, впровадження яких дозволяє автоматизувати весь ланцюжок комунікацій з клієнтами: від зацікавленості до покупки і подальшого сервісного обслуговування. Забезпечує послідовне і якісне поліпшення взаємодій з клієнтами, що веде до стабільного, прогнозованого доходу. Підходить для використання компаніями будь-якого масштабу та роду діяльності. Система може розташовуватись як локально, так і в хмарі чи в гібридному середовищі, що дозволяє працювати найзручнішим чином. Інтеграція з іншими продуктами Microsoft (Office 365, Power BI, Microsoft Dynamics ERP тощо) дозволяє створити єдиний інформаційний простір для максимально продуктивної роботи.

Odoo – web-орієнтована all inclusive ERP

Розробники Odoo стверджують, що їхній продукт стане ідеальним рішенням для вашої компанії. Це бельгійська ERP+CRM система, яка складається з різноманітних модулів для ведення бізнесу. Odoo – це набір програм для роботи з відкритим кодом, які охоплюють всі ваші потреби компанії: CRM, електронна комерція, бухгалтерський облік, склад, точка продажу, управління проєктами тощо.

Система призначена для організації фінансів та інтернет-магазинів через єдиний інтерфейс, ведення фінансового обліку, управління персоналом та підрозділами. Серед базових модулів – клієнтська база, управління проектами, статистика, управління замовленнями, складський облік. Основні користувачі платформи – підприємства оптової торгівлі, логістики, HoReCa, проектні організації, будівельні, виробничі компанії.

Усі модулі інтегровані між собою, кожен отримує дані з інших, реалізовані єдині довідники товарів, контрагентів, співробітників у загальному інтерфейсі. Відкритий код дозволяє кастомізувати програмні блоки для інтеграції із банками, веб-сайтами, доопрацьовувати фінансовий облік під вимоги аудиторських компаній.

Використання Odoo CRM дозволить вашому підприємству працювати більш ефективно, автоматизувати бізнес-процеси, а також підвищити рівень продажів. Дана система ідеально підходить для компаній будь-якого рівня, від стартапів до великих корпорацій з сотнями тисяч співробітників. Вона є кросплатформною, розповсюджується за ліцензією LGPL та заснована на сучасному стеку технологій: Python + JavaScript + СУБД PostgreSQL.

Odoo має переваги у тому, що включає всі необхідні модулі для роботи. Вам не доведеться нічого докуповувати та впроваджувати окремо. У ній можна вести складський та бухгалтерський обліки, завдяки їй можна запустити власний інтернет-магазин чи корпоративний сайт, а також контролювати процес виконання завдань чи проєктів. У системі передбачена інтеграція з різними платіжними системами, телефонією, Instagram та іншими соцмережами

Odoo пропонує програмне забезпечення для управління бізнесом у двох версіях: Odoo Community та Odoo Enterprise. Odoo Community є повністю відкритою версією, тоді як Odoo Enterprise є ліцензійним програмним продуктом. Це надасть більше гнучкості функціональним можливостям бізнесу. Версії Odoo Community і Odoo Enterprise пропонують набір функціональних модулів, придатних для бізнес-операцій. Продажі, закупівля, облік, інвентаризація тощо — це модулі, які пропонують обидві версії Odoo.

Oracle це потужне рішення для великих компаній

Oracle Business Suite включає в себе більш ніж 150 інтегрованих програмних модулів. Функціональні блоки програми умовно можна поділити на: Oracle ERP, Oracle CRM та Oracle E-Hub (електронна комерція) – призначених для організації електронних торгових площадок та інші галузеві блоки. Oracle E-Business Suite має можливості бізнес-аналізу та враховує специфічні завдання різних галузей, серед яких: ВПК та авіапромисловість, машинобудування, хімічна промисловість, телекомунікації, енергетика, державний та фінансовий сектори, охорона здоров’я, торгівля та дистрибуція, будівництво, транспортні та комунальні послуги. Дана система найбільш вигідна для виробничих компаній, так як управління технологічними процесами сконструйовано на найвищому рівні.

Oracle – система планування ресурсів підприємства, що складається із взаємозалежних модульних рішень. Програмний продукт забезпечує автоматизацію та оптимізацію широкого кола завдань різного рівня – від управління ризиками та проєктами до корпоративного планування та бюджетування. Платформа включає кілька десятків бізнес-додатків для управління фінансами, закупівлями, замовленнями, ефективністю компанії, персоналом, послугами, відносинами з клієнтами, логістикою. Система адаптується до потреб бізнесу та розширюється за допомогою інших продуктів Oracle або інтегрованого стороннього ПЗ. Інструмент підійде підприємствам малого, середнього та великого бізнесу, яким потрібна масштабована інформаційна платформа для автоматизації всіх видів діяльності. Завдяки розмежованому доступу прикладне програмне забезпечення може використовуватися як вузькими спеціалістами (бухгалтери, керівники складів, менеджери), так і управлінцями. Продукт збирається із самостійних SaaS-додатків за принципом конструктора, виходячи зі специфіки діяльності підприємства. У процесі застосування – допрацьовуються під потреби замовника, а при подальшому зростанні підприємства – масштабуються за допомогою додаткових модулів.

У повному складі комплексна система охоплює всі життєві цикли компанії на будь-яких рівнях – від закупівель витратних матеріалів для офісів до укладання договорів із зарубіжними партнерами та підбиття фінансових підсумків. Інструмент забезпечує обробку даних про будь-які бізнес-процеси, на основі яких формуються звіти в різних розрізах. Серед модулів – EPM, планування (постачання, кадри, фінанси), бухгалтерський облік, управління (закупівлі, запаси, проекти, ресурси, фінанси).

То яка альтернатива 1С підходить вашому підприємству?

Спробуємо співставити ваші потреби із нашими знаннями та досвідом і допоможемо сформувати найкращий варіант для автоматизації вашого бізнесу. Визначимо основні параметри, такі як розмір вашого бізнесу та критерії порівняння програмного продукту, такі як: “ціна – функціональність продукту”, платформа і можливість доопрацювань, локалізація, швидкість впровадження, готовність запуску системи “з коробки” та  наявність представництв і підтримка продукту.

Альтернатива 1С для малого підприємства чи ФОП

Якщо у вас невелика компанія, але ви бажаєте розвиватись та завжди тримати руку на пульсі показників вашого бізнесу, тоді вам потрібно рішення для автоматизації. З досвіду знаємо, що для малого бізнесу потрібна зручна та інтуїтивно зрозуміла  система, яка автоматизує ваші продажі, виробництво, щоденні операції, облік, управління закупівлями та управління запасами в єдиному середовищі.

Для ФОП, найкращими варіантами будуть рішення QUINCEFIN чи Finmap

Це сучасні хмарні продукти, які мають дружній інтерфейс до користувача, ведення обліку не вимагає спеціалізованих знань від користувачів, що в свою чергу зумовлює відсутність регламентованого бухгалтерського обліку у цих рішеннях, готові рішення для простого зрозумілого обліку доходів і витрат, мають підтримку від розробників та прийнятну цінову пропозицію.

Якщо для ведення бізнесу необхідна CRM система із поєднанням обліку, варто розглянути рішення від компанії Perfectum, оскільки усі необхідні бізнес-процеси буде автоматизовано в одному рішенні, і, залежно від виду діяльності, варто обрати один із запропонованих із лінійки програмних продуктів з можливістю додаткового придбання модулів чи додатків.

Наступні рішення для малого бізнесу мають окрім вищеописаних переваг ще функціонал бухгалтерського обліку і можливість формування регламентованої звітності – Dilovod, SMARTFIN.UA, Bookkeeper, Master, Універсал SBE. Враховуючи більш ширший набір можливостей, відповідним і вищим є вартість продукту.  Усі запропоновані програми мають українську локалізацію та постійну підтримку і представництва в регіонах України.

Рішення, які мають можливість доопрацювання є Master, Універсал SBE, Odoo, що функціонують на власній платформі. Усі доопрацювання вимагатимуть додаткових витрат зі сторони власника програми.

Альтернатива 1С для середніх підприємств

Для середнього бізнесу автоматизація – це сильний поштовх до розвитку. Вдосконалення процесів сприяє реалізації виробничого та економічного потенціалу підприємства. Важливим критерієм вибору програмного продукту в даному сегменті є розуміння потреби ведення бухгалтерського та управлінського обліку, оскільки наявність лише регламентованої звітності не дає можливості власнику та керівникам отримувати всю необхідну інформацію та приймати правильні і швидкі рішення.

Рішення A5 Systems та Дебет Плюс  –  задовольнить потребу лише у бухгалтерському обліку і обліку кадрів та заробітної плати, є готовим та виключає можливість змін, окрім розробника програми, прийнятним за ціною. Наявність функціоналу для управлінського обліку у поєднанні із регламентованим є в програмних продуктах Dilovod, АБ ОФІС, а також ще можливість доопрацювання у  Універсал MBE, Універсал ERP та MASTER. Ці програмні рішення, окрім Dilovod, є  не лише хмарними, а при купівлі залишаються у власника програми, мають доступний ціновий діапазон, залежно від обраних конфігурацій під вид діяльності, доступна українська локалізація та доволі швидке розгортання і адаптування під бізнес-процеси середнього бізнесу.

Також, окрім вітчизняних програмних продуктів, задовольнять потреби автоматизації обліку середнього бізнесу іноземні програми, такі як Odoo Enterprise Edition та  SAP Business One. Щодо SAP Business One –  програмний продукт містить увесь необхідний функціонал для регламентованого та управлінського обліку, потребує достатньо більших витрат часу на налаштування під індивідуальні бізнес-процеси, відповідно дорожчу вартість як базового продукту, так і значних витрат на конфігурування.

Odoo Enterprise  Edition та Perfectum –  рішення, які мають широкий набір інструментів для управлінського обліку, однак бухгалтерський облік відсутній і потребує доопрацювання сторонніми або власними силами.

Альтернатива 1С для великих підприємств та корпорацій

Керівники великого бізнесу зацікавлені новими технологічними проблемами та зростаючими запитами споживачів. Бізнес-процеси на виробництві, багатоканальні продажі, потоки даних ускладнюються та дорожчають. Як знайти баланс між дотриманням найкращих практик та збереженням унікальності вашої компанії? Це складне завдання, але коли воно буде вирішене, це може відкрити нові горизонти для зростання, відкрити нові ринки та залучити нових клієнтів.

Єдиними комплексним рішенням українського виробництва є IT-Enterprise, що також має суттєву перевагу: в наявності окрім усіх необхідних для ERP систем, повноцінна підсистема бухгалтерського обліку та відносно менша вартість, порівняно із закордонними аналогами. Такі рішення як SAP S/4HANA, Microsoft Dynamics та Oracle Business Suite – це потужні інструменти для великого бізнесу, які як і IT-Enterprise потребують достатнього часу на їх адаптування і конфігурування під унікальні бізнес процеси великого підприємства, мають гнучкі модульні рішення та вимагають необхідної підтримки ІТ фахівців, що в свою чергу вимагає додаткових витрат на це. Дані рішення можуть бути розгорнуті як у хмарі, так і на ресурсах власника програмних продуктів, мають українську локалізацію, представництва та підтримку в Україні.

Післяслово…

Розуміємо, що розібратись у великій кількості програмних продуктів складно, але ефективна автоматизація буде залежати від оптимального вибору програмного рішення саме для вашого бізнесу. Для компаній, які прагнуть до підвищення власної ефективності, зростання та масштабування, One Service Consulting є незалежним консультантом, що не прив’язаний до конкретних вендорів та технологій і є вашим партнером в питаннях цифрової трансформації та інтеграції ERP систем. Ми володіємо і ділимось багатим галузевим досвідом та перевіреними методологіями для оптимізації бізнес-процесів та інтеграції ERP систем.

Автор: Ігор Кривецький, провідний аналітик і консультант в компанії One Service Consulting.


Поділіться з друзями - підтримайте проект
Мітки

Наша розсилка