Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Ініціативи законотворців » Не всі ініціативи депутатів корисні або як спрощенців не дали образити
Ініціативи законотворців

Не всі ініціативи депутатів корисні або як спрощенців не дали образити

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

На початку даної публікації зазначаємо, що ми не підтримаємо жодну із сторін та намагаємось висвітлити неупереджено події останніх днів.

Ми вже писали про спробу депутатів своїми ініціативами спростувати спрощену систему оподаткування, а у ВР, на жаль, не полишають надії все ж таки прикрутити гайки спрощенцям.

22 березня спочатку було включено до порядку денного поточної сесії Верховної Ради розгляд законопроекту № 7142 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг». Вже у другій половині дня, як повідомляє на свої сторінці Д.Видолоб було проведено засідання Урядового комітету з питань економічної, фінансової та правової політики, розвитку паливно-енергетичного комплексу, інфраструктури, оборонної та правоохоронної діяльності. Поряд з іншими питаннями, під час засідання, розглядалося питання надання висновку Урядового комітету щодо даного депутатського законопроекту. 

Декотрі пропозиції депутатів за зазначеним законопроектом:

  1. Запровадження зобов’язаня вести Книгу обліку доходів та витрат тільки у вигляді обліку платників податків, зустрічних звірок, камеральних та фактичних перевірок, а також чітке визначення недопустимості застосування інших форм податкового контролю для таких платників податків для спрощенців, які не звільнені від обов’язку застосування РРО
  2. Запровадження обов’язкової ідентифікації в податковій накладній суб’єкта господарювання – покупця (отримувача) товарів/послуг, який не є платником ПДВ, з метою надання можливості відстеження руху товарів до конкретного суб’єкта господарювання та повноти сплати податку постачальниками-платниками ПДВ.  
  3. Введення спрощеного обліку витрат за уніфікованою формою тільки тими суб’єктами спрощеної системи оподаткування 2 та 3 групи
  4. Запровадження положення про оприбуткування товарів платниками єдиного податку, складених платниками податку на додану вартість (крім товарів ручної роботи несерійного виробництва та сільськогосподарської продукції, що підпадає під визначення груп 1-24 УКТ ЗЕД)
  5. Однозначне врегулювання обов’язку застосування РРО при здійсненні торгівлі дистанційним способом
  6. Запровадження обов’язку застосування РРО, отримання документів на придбані товари (роботи, послуги) та здійснення спрощеного обліку в Книзі обліку доходів та витрат лише тими фізичними особами-підприємцями, які здебільшого використовуються з метою легалізації тіньового обігу технічно складних побутових товарів, ювелірних виробів високого цінового сегменту, лікарських засобів та підакцизних товарів незалежно від місця провадження діяльності;
  7. Запровадження обов’язку застосування РРО, отримання документів на придбані товари (роботи, послуги) та здійснення спрощеного обліку в Книзі обліку доходів та витрат для тих фізичних осіб-підприємців, які провадять діяльність з продажу товарів та/або надання послуг торговельному об’єкті (крім ринку) площею понад 150 квадратних метрів чи в окремому приміщенні площею понад 100 квадратних метрів, що дозволить вивести з «тіні» діяльність великих торговельних мереж та підвищити рівень сплати податків ними.
  8. Підвищення відповідальності за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій в залежності від повторності вчиненого порушення та запровадження мінімального обсягу відповідальності без прив’язки до вартості товарів.
  9. Запровадження можливості реєстрації реєстраторів розрахункових операцій шляхом персоналізації на веб-сайті контролюючого органу;
  10. Запровадження фіскальної печатки як обов’язкового реквізиту розрахункового документу, що друкується у вигляді двомірного штрихового коду (QR-код розміром не менш 20х20 мм) з метою  уникнення підроблень виданих розрахункових документів;

Метою зазначеного законопроекту розробники зазначають детінізацію окремих галузей економіки України, а саме торговельної діяльності з продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, ювелірних чи побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння та підакцизних товарів, тобто саме тих галузей, в яких здійснюється продаж товарів великого та середнього цінового сегменту, товарів, не віднесених до категорії «товарів першої необхідності» та товарів, які мають безпосередній вплив на життя та здоров’я населення. 

Крім того, метою цього законопроекту є усунення можливих зловживань при здійсненні перепродажу вищевказаних категорій товарів від одного суб’єкта спрощеної системи оподаткування до іншого з метою прикриття незаконного або напівлегального походження таких товарів.

Насправді законопроект №7142 передбачає не тільки розширення сфери обов`язкового застосування РРО, ведення обліку товарних запасів і запровадження нових штрафних санкцій для підприємців, а і передбачає також фактичне скасування права на спрощену систему оподаткування для деяких видів господарської діяльності.

Пропозиція Державної регуляторної служби України – не підтримувати цей законопроект. У Мінфіну України та ДФС також були зауваження до цього документу, які, частково, збігаються зі зауваженнями ДРС.

Державна регуляторна служба України виступає категорично проти такого законопроекту, адже було проведено аналіз регуляторного впливу цього проекту закону на мікробізнес. Висновки не втішні. Втілення норм цього законопроекту у життя, у запропоновай депутатами формі, буде коштувати мікробізнесу України 14,9 мільярди гривень. Це колосальна сума для такого виду підприємців. Отже, кількість легального мікробізнесу може суттєво скоротитися, впаде обсяг легального товарообігу, також це призведе до підвищення цін. Більш точний розрахунок витрат малого бізнесу тут

ДРС вважае, що Проект Закону передбачає, зокрема:

  • обмеження права використовувати І групу єдиного податку фізичними особами-підприємцями, які здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів та ювелірних виробів – виключно ІІ або ІІІ групу;
  • обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) платниками єдиного податку, які:

           – здійснюють продаж лікарських засобів та ювелірних виробів;

          – реалізують товари або надають послуги громадського харчування в торговельному об’єкті площею понад 150 квадратних метрів або в приміщенні площею понад 100 квадратних метрів, яке є частиною торговельного об’єкту;

  • запровадження обов’язкового ведення платниками єдиного податку ІІІ групи Книги обліку доходів і витрат (далі – Книга) та оприбуткування з її допомогою отриманих товарів на підставі первинних документів, а також зберігання Книги та цих документів протягом не менш як 1095 днів;
  • обмеження у виборі постачальників товарів, встановлюючи преференції для платників податку на додану вартість;
  • запровадження штрафних санкцій за порушення вимог щодо ведення Книги;
  • значне збільшення штрафних санкцій за порушення при проведенні розрахункових операцій з використанням РРО

Отже, підтримку запропонованого проекту закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг» (реєстраційний номер 7142) вважає недоцільною.

Крім того, даний законопроект не отримує схвалення і в Раді підприємців при КМУ. Принаймні думка одного з членів Ради однозначна.

Президент стосовно даного законопроекту свою думку поки що не висловлював, але ми писали про його позицію стосовно спрощеної системи. До речі у згадуваній статті мова іде про законопроект №8089, котрий ДРС також не підтримала.

 


Поділіться з друзями - підтримайте проект