Головна » Бухгалтеру » Консультації » Новації у застосуванні РРО – застосування механізму «кешбеку»
Консультації

Новації у застосуванні РРО – застосування механізму «кешбеку»

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Законом України «Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» №128 від 20.09.2019  (далі – Закон №128) передбачено, що у разі, якщо фінансові санкції, передбачені п.1 ст.17 цього Закону застосовано до суб’єктів господарювання згідно з рішеннями контролюю­чих органів, прийнятими за результатами пере­вірки, проведеної на підставі скарги покупця (споживача) про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахун­кових операцій, такому покупцю (споживачу) із застосованих штрафних (фінансових) санкцій компенсується 100 % вартості придбаних товарів (робіт, послуг), зазначених у його скарзі.

Така норма, передбачена ст.25 Закону №128,  запрацює з 01 жовтня 2020 року.

Отже, з 01 жовтня 2020 року у разі надання покупцем скарги:

  1.  на її підставі податківці подають до продав­ця запит із вимогою надати інформацію, яка стосується предмету скарги (відповідні зміни вносяться до п. 73.5 ПКУ);
  2. якщо надана продавцем інформація подат­ківців не задовольнить або продавець не відпо­вість на запит у встановлений термін (протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отри­мання запиту), приходить документальна або фактична податкова перевірка;
  3.  у разі виявлення (доведення) порушення до продавця застосовуються штрафні санкції, роз­мір яких залежить від вартості проданого з по­рушенням товару (роботи, послуги) і черговості застосування штрафу в поточному році (100% — 150% такої вартості);
  4. за рахунок отриманого штрафу держава (ДПС) компенсує покупцю 100% вар­тості таких товарів (робіт, послуг), якщо сума розрахункової операції, на яку поскаржились, становить більше 850 грн.

Детальніше про тещо потрібно зазаначити в скарзі читайте у нашому матеріалі тут

Для запобігання використання  системи «кешбек» недобропорядними покупцями та нечесними конкурентами передбачено наступні заходи:

– Для подання скарги про недійсний фіскальний чек заявник має ідентифікувати себе через приватну частину Електронного кабінету.

–  Застосувати штраф лише по факту надходження скарги буде неможливо – податкові органи мають довести, що продавець дійсно допустив порушення – встановити відсутність або недостовірність такого розрахункового документу.

–  Податкова служба, в першу чергу, оцінюватиме достовірність документів, доданих до скарги, а не лише правомірність дій продавця по відношенню до покупця.

–   Оскаржувати чек можна за умови загальної суми покупки понад 850 гривень.

–   ДПС вже  реагує на заяви покупців щодо «нефіскальних» чеків, надіслані письмово,  однак  часом складно ідентифікувати такого заявника та оцінити обґрунтованість його скарги.

 Перевірити фіскальний чек покупець  зможе в Електронному кабінеті  на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням 

ДПС


Поділіться з друзями - підтримайте проект