Головна » Бухгалтеру » Новини законодавства » Податкова міліція не ліквідована і продовжує працювати у правовому полі
Новини законодавства

Податкова міліція не ліквідована і продовжує працювати у правовому полі

Поділіться з друзями - підтримайте проект

Print Friendly, PDF & Email

Як відомо, вчора ВРУ не підтримала скандальну правку про податкову міліцію у внесення змін в ПКУ . З одного боку, депутати задовільнили вимоги мітенгарів, котрі вчора перед ВР протестували проти відновлення повноважень податкової міліції. А з іншого ніяких змін не відбулось!

Одразу на захист все ж таки “діючого” органу висловилися одразу декілька чиновників.

На сьогодні податкова міліція продовжує працювати у правовому полі. Технічна помилка, внаслідок якої в одному пункті Податкового кодексу вказано два моменти, що суперечать одне одному, не є глобальною проблемою та не припиняють роботу податкової міліції. Про це заявив Перший заступник Голови ДФС Сергій Білан в ефірі телеканалу «112».

«Діяльність податкової міліції регламентується цілою низкою нормативних актів. Змінами до Податкового кодексу передбачено, що розділ 8 про податкову міліцію виключається, але пункт, який його виключає, вступає у дію тільки з моменту прийняття закону про новий орган. Бо не можна ліквідувати орган, не зрозумівши, що робити далі, не створивши щось нове», – наголосив Сергій Білан. За його словами, саме у Перехідних положеннях зазначено, що розділ «Податкова міліція» виключається з моменту прийняття відповідного закону про створення нового органу, тому ні про ліквідацію, ні про поновлення повноважень податкової міліції на сьогодні немає жодної мови. «Податкова міліція діє в правовому полі і буде продовжувати діяти. Дійсно, треба реформувати структуру, треба об’єднувати усі економічні злочини та протидію ним, щоб не було дублювання функцій. Будь ласка, хай буде прийнятий закон про створення нового органу та якнайшвидше імплементований», – підкреслив посадовець. Він також зазначив, що Конституцією України передбачено безперервність владних інститутів.

Міністр юстиції Павло Петренко зауважив, що хоча ВР відмовилась повернути статус податкової міліції, цей орган продовжить свою роботу доки не буде ухвалено закон про Фінінсову Службу розслідувань.

«Податкова міліція функціонує, але там є технічні питання щодо оплати заробітної плати співробітникам, їх штатної чисельності. На жаль, парламент не врегулював до кінця цей юридичний вакуум», – сказав він. За словами міністра, якнайшвидше ухвалення закону про Службу фінансових розслідувань дасть змогу усунути правовий вакуум.

Про те, як питання функціонування податкової міліції врегульовуватимуть зараз, не повідомляється.

Не дивлячись на те, що законопроект про Службу фінансових розслідувань ще не пройшов урядову робочу групу, а фіналізований текст документу не публікувався, Мінфін перед голосуванням за повернення податкової міліції оприлюднив низку документів щодо підслідності нової Служби.

Основна підслідність Служби передбачає розслідування детективами СФР таких злочинів:

  • невиплата зарплати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат, внаслідок нецільового використання коштів, призначених для їх виплати (ч. 2 ст. 175 КК України);
  • шахрайство, вчинене у великих розмірах, або шляхом незаконних операцій з використанням електронно-обчислювальної техніки, або вчинене в особливо великих розмірах або організованою групою (ч. 3 – 4 ст. 190 КК України);
  • заподіяння майнової шкоди шляхом обману або зловживання довірою (ч. 2 ст. 192 КК України);
  • виготовлення, зберігання, придбання, перевезення, пересилання, ввезення в Україну з метою використання при продажу товарів, збуту або збут підроблених грошей, державних цінних паперів, білетів державної лотереї, марок акцизного податку чи голографічних захисних елементів (ст. 199 КК України);
  • зайняття гральним бізнесом (ст. 203-2 КК України);
  • незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів (ч.2 – 3 ст.204 КК України);
  • фіктивне підприємництво (ст.205 КК України);
  • підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб – підприємців (ст. 205-1 КК України);
  • протидія законній господарській діяльності (ч. 3 ст. 206 КК України);
  • ухилення від сплати податків, зборів (ст. 212 КК України);
  • ухилення від сплати ЄСВ та страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (ст. 212-1 КК України);

Отже намагання терміново, як ми вже зазначали раніше, до кінця 2017 року, вирішити питання про введення в дію та повноцінну роботу СФР набирає обертів. Ми і надалі будемо слідкувати за цим та інформувати наших читачів.

 


Поділіться з друзями - підтримайте проект