Головна » Бухгалтеру » Консультації » Реформа ЄСВ по легалізації оплати праці в 2015 р.
Консультації

Реформа ЄСВ по легалізації оплати праці в 2015 р.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
Print Friendly, PDF & Email
   Спроба 1. Закон 77- VIІІ.У грудні 2014 року було прийнято Закон 77- VIІІ , який, правду скажемо є не досить вдалим та викликає дуже багато питань.Спроба 2. Законопроект 1863 прийнятий Верховною радою 2 березня 2015 року.Законотворці визнали, що перша спроба реформи ЄСВ була не вдалою, та прийняли законопроект 1863.Основне правило, підприємства самостійно визначають понижуючий коефіцієнт, і лише в разі, якщо розрахункове значення коефіцієнту менше за 0,4, то для розрахунку ЄСВ береться коефіцієнт 0,4. Основне питання , що виникає у мікропідприємств полягає у тому на скільки слід підняти заробітну плату, щоб податкове навантаження знизилось.В даній статті ми беремо не лише нарахування ЄСВ, але й утримання податків та зборів, оскільки з управлінської точки зору, працівники отримують заробітну плату «на руки»(зазвичай виходячи із цієї суми робітник та роботодавець домовляються про роботу), а всі податки та збори оплачують підприємства. Для комфортного порівняння в подальшому нагадаємо, що для мінімальної заробітної плати підприємства, що віднесені до 2 класу ризику нараховують/сплачують податки:Таблиця . Нарахування мінімальної ЗП.Всього підприємство нараховує та сплачує з мінімальної ЗП.Оновлена норма закону визначає, що до 31 грудня 2015 року при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами розмір єдиного внеску, встановлений для підприємства (36,76-49,7% та 34,7% для ЦПД ), застосовується з понижуючим коефіцієнтом (надалі – Коефіцієнт), якщо платником виконуються одночасно наступні умови:
ВитягОписПриклад
А) база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці (надалі - БН(зо)) збільшилась на 20 і більше відсотків у порівнянні з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу (надалі - СмБН(зо)2014)БН(зо)= стр.2 таблиці 1 поточного звіту з ЄСВ / кількість застрахованих осіб платника у звітному місяці 2015 року
СмБН(зо)2014 = 1218 грн
Визначаємо СмБН(зо)2014= сума стр.2 таблиці 1 звітів з ЄСВ за 2014/суму кількості застрахованих осіб за всі 12 місяців 2014 року.
БН(зо) має бути не менше 1461,6 грн
Визначаємо поточне співвідношення БН(зо)/ СмБН(зо)2014 ≥ 1,2
Б) після застосування Коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці (надалі - СП(зо)м) складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік (надалі - СмП(зо)2014)Визначаємо СмП(зо)2014 = Сума нарахованого єдиного внеску за 2014 рік / сумарна кількість застрахованих осіб, яким нараховані виплати у кожному місяці в 2014 роціДля ставки 36,77% при умові, що весь 2014 рік нараховувалась мінімальна ЗП:
СмП(зо)2014 = 447,86 грн.
СП(зо)м ≥ 447,86 грн., тобто
База ЄСВ*36,77%*Понижуючий коефіцієнт ≥ 447,86 грн.
В) кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати не перевищує 200% середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік (надалі - СмК(зо)2014). Дана умова не застосовується до платників єдиного внеску, визначених в абзацах третьому та четвертому пункту першого частини першої статті 4 цього ЗаконуПрипускаємо, що умова виконується
Визначення самого коефіцієнту.Розрахований Коефіцієнт та розмір єдиного внеску зазначаються з трьома знаками після коми
Коефіцієнт = СмБН(зо)2014/ БН(зо)
Читати по темі:  Пенсійний фонд: ЄСВ, розмір пенсій, мотивація, пропозиції.
Для використання найприємнішого для підприємства понижуючого коефіцієнта ЄСВ 0,4 підприємству слід збільшити заробітну плату у 2,5 рази та перевірити чи всі умови описані вище виконуються.Подивимось на прикладах, які показники нарахованих та утриманих податків отримує підприємство. Приклад 1. Працівнику Петренко весь 2014 рік нараховували по 1218 грн/міс. Право на податкову соціальну пільгу відсутнє.Таблиця . Нарахування ЗП з понижуючим коефіцієнтом працівнику без податкової соціальної пільги.Якщо працівник Петренко не мав права використовувати податкову соціальну пільгу, то збільшення заробітної плати у 2,5 рази приведе до збільшення податків та зборів у 1,52 рази.Приклад 2. Працівнику Петренко весь 2014 рік нараховували по 1218 грн/міс. Право на податкову соціальну пільгу існувало.Збільшення заробітної плати у 2,5 рази приведе до того, що працівник втратить право на податкову соціальну пільгу.Таблиця . Нарахування ЗП з понижуючим коефіцієнтом працівнику без податкової соціальної пільги.В прикладі 2 збільшення заробітної плати у 2,5 рази приведе до збільшення податків та зборів у 1,75 разів. Приклад 3. Збільшення заробітної плати до рівня, максимального для застосування ПСП.Податкова соціальна пільга для мікропідприємств є значним показником при утриманні ПДФО. В прикладі 3 збільшення заробітної плати у 1,4 рази приведе до збільшення податків та зборів у 1,16 разів. Враховуйте те, що економія на ПДФО призводить до застосування до ЄСВ коефіцієнта 0,712, а початкова ставка ЄСВ більша за ставку ПДФО (враховуючи те, що ЄСВ нараховується, а ПДФО утримується). При плануванні підприємству слід враховувати, що нарахована заробітна плата та нарахування ЄСВ відноситься до податкових витрат підприємства і зменшується податок на прибуток. Також слід враховувати відповідальність за виплату «заробітної плати в конвертах», за використання найманої робочої сили без належного оформлення трудових відносин.
По материалам: Сервиском Аудит
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Мітки

Додати коментар

Клікніть, щоб прокоментувати

четырнадцать − 6 =

Наша розсилка

Випадкова цитата

Перестаньте бояться провала

Реформа ЄСВ по легалізації оплати праці в 2015 р.

Час читання: 8 min
0

Поділитися з другом